Detail předmětu
Psychologické praktikum osobnostního rozvoje a sebepoznání
FEKT-BPRSAk. rok: 2012/2013
Kurz podporuje osobnostní rozvoj posluchače. Výuka je realizována formou interaktivních cvičení ve skupině. Součástí výuky je testování pomocí psychologických testů, stejně jako využití rozmanitých neverbálních technik k rozvoji sebepoznání.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Rozvoj sebepoznání, komunikačních a sociálních kompetencí. Posílení autonomních procesů a sebedůvěry posluchače. Nácvik relaxačních technik.
Prerekvizity
Zájem o psychologii. Motivace k práci na sobě. Otevřenost k sebepoznání.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet. Seminární práce + prezence.
Osnovy výuky
1. “Já“ – osobnostní diagnostika
2. „Já ve skupině“ – diagnostika sociálního zařazení
3. „Já ve vztahu“ – diagnostika vztahové dynamiky
4. „Já a stres“ - diagnostika a prevence stresu
2. „Já ve skupině“ – diagnostika sociálního zařazení
3. „Já ve vztahu“ – diagnostika vztahové dynamiky
4. „Já a stres“ - diagnostika a prevence stresu
Učební cíle
Rozvoj sebepoznání, komunikačních a sociálních kompetencí. Posílení autonomních procesů a sebedůvěry posluchače. Nácvik relaxačních technik.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezence v rozsahu 90%.
Základní literatura
Čáp, J.: Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996.
Hartl, P., Hartlová, H.: Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.
Macek, P.: Adolescence. Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999.
Sternberg, R.J.: Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002.
Vališová, A.: Asertivita v rodině a ve škole. Bratislava: KU, 2002.
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.
Hartl, P., Hartlová, H.: Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.
Macek, P.: Adolescence. Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999.
Sternberg, R.J.: Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002.
Vališová, A.: Asertivita v rodině a ve škole. Bratislava: KU, 2002.
Vybíral, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000.
Zařazení předmětu ve studijních plánech