Detail předmětu

Praxe: Příměstský tábor

FP-TptPAk. rok: 2012/2013

Předmět je zaměřen praktické činnosti související s přípravouu organizačního zabezpečení příměstského tábora, soustředění, sportovního kempu - příprava, realizační model pro vedení skupiny dětí nebo dospělých. Student si dle vlastního výběru zvolí aktivitu(organizační formu), ve které pod vedením vyučujícího absolvuje praktické činnosti.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student si dle vlastního výběru vybere aktivitu, ve které pod vedením vyučujícího absolvuje praxi.
Předmět je zaměřen na seznámení se s konkrétními činnostmi potřebnými k zajištění organizace vícedenních pobytových akcí pro děti nebo dospělé a rozšíření vědomostí a dovedností potřebných k organizaci takovýchto služeb.
Výstupem předmětu je písemný materiál - seminární práce, ve které zpracuje projekt pro zabezpečení týdeního bloku aktivit dětí nebo dospělých v době prázdnin, v praxi jej zrealizuje a při tom uplatní získané teoretické i praktické vědomosti z absolvovaného studia.

Prerekvizity

Teoretické vědomosti a praktické dovednosti získané z předcházejícího studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Udělení zápočtu:
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na úvodním semináři, absolvování praxe s písemným potvrzením příslušného pracoviště v rozsahu 44,0 hodin a předložení a obhajoba samostatné práce v rozsahu 15 stran textu dle zadání.

Forma zkoušky a výsledná klasifikace předmětu:
Klasifikovaný zápočet se skládá z účasti na úvodním semináři (20%), absolvování praxe v rozsahu 44,0 hodin s potvrzením (30%) a samostatné práce s obhajobou dle zadání (50%). Celkem lze v rámci klasifikovaného zápočtu získat max. 100 bodů, přičemž klasifikace je následující:

Klasifikační stupnice
Stupeň Bodové hodnocení (v %) Číselná klasifikace Slovní hodnocení
A 100 - 90 1 výborně
B 89 - 80 1,5 velmi dobře
C 79 - 70 2 dobře
D 69 - 60 2,5 uspokojivě
E 59 - 50 3 dostatečně
F 49 - 0 4 nevyhovující

Osnovy výuky

únor úvodní seminář 6,0 hodin
konzultace 10,0 hodin
únor-srpen praxe a zpracování práce 44,0 hodin
květen-srpen udělení klasifikovaného zápočtu

Učební cíle

Cílem předmětu je získat další teoretické vědomosti a dovednosti z oblasti organizace a zabezpečení vícedenních akcí pro děti nebo dospělé a rozšířit všechny praktické činnosti potřebné k jejich realizaci.
Student si dle vlastního výběru vybere aktivitu, ve které pod vedením vyučujícího absolvuje praxi. Výstupem předmětu je písemný materiál - seminární práce, ve které zpracuje projekt pro zabezpečení týdenního bloku aktivit dětí nebo dospělých v době prázdnin, v praxi jej zrealizuje a při tom uplatní získané teoretické i praktické vědomosti z absolvovaného studia.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast na úvodním semináři, seminární práce a její obhajoba, potvrzení o absolvování praxe.

Základní literatura

GALLOWAY,J. děti v kondici. Praha : Grada, 2006. ISBN 978-80-247-2134-7 (CS)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 1999. ISBN80-7178-295-5 (CS)
POLÁŠEK,P. a kol. Hlavní vedoucí dětských táborů. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-86586-19-7 (CS)

Doporučená literatura

BĚLOHLÁVEK,F. Desatero managera. Praha : Grada,2007. ISBN 80-7226-873-2 (CS)
KHELEROVÁ,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha : Grada,2006. ISBN 80-247-1677-1 (CS)
NOVY,I., PETZOLD,J. (Ne)spokojený zákazník – náš cíl?!. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-1321-7 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-MTK , 2 ročník, letní semestr, povinně volitelný