Detail předmětu
Ateliér - seminář k diplomové práci I
FSI-YSZAk. rok: 2012/2013
Studenti zpracují rozbory na dané téma diplomového projektu, utřídí a zhodnotí podkladový materiál, určí stávající trend výrobku a jeho vývoj s výhledem 5 až 10 let, vypracují vývojovou, technickou a designérskou analýzu tématu, pracují s odbornou literaturou.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
2
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Analýza designérského zadání, vědecké třídění a zpracování doprovodné dokumentace designérského projektu, rozbor a hodnocení designu, včetně grafického zpracování a typografické úptavy.
Prerekvizity
Teorie designu, ergonomie, grafická a typografická úprava tiskovin a nových médií atd. a zejména portfolio vlastních designérských projektů. Předmět úzce souvisí s kurzem YPP Ateliér - předdiplomový projekt a s kurzem YDS Diplomový technický seminář.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Způsob a kritéria hodnocení
Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Učební cíle
Úkolem předmětu je při diplomové práci věnovat pozornost analýze zadání, teoretickým východiskům, a naučit se zpracovávat dokumentaci, rozbor a hodnocení designu.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vedoucí práce nezvolí individuálně jiný postup. Student musí pedagogovi předem sdělit, kde bude v době výuky pracovat (ateliér, dílny, modelárna, event. koleje, domov, výrobce ap.) - pokud tomu tak není, jde o absenci. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí projektu.
Základní literatura
Gorman C.: The Industrial Design Reader. - New York : Allworth, 2003.
Johnson M.: Problem solved. - London : Phaidon, 2002.
Laurel B.: Design Research, Methods and Perspectives.Cambridge : MIT, 2003.
Johnson M.: Problem solved. - London : Phaidon, 2002.
Laurel B.: Design Research, Methods and Perspectives.Cambridge : MIT, 2003.
Doporučená literatura
Black R.: Desktop Design power. - New York : Bantam Books, 1991.
Ecco, U.: Jak napsat diplomovou práci.
Muller-Brockmann, J.: Grid systems in Graphic Design. - Niederteufen : Arthur Niggli, 1981.
Šalda J.: Od rukopisu ke knize a časopisu.
Ecco, U.: Jak napsat diplomovou práci.
Muller-Brockmann, J.: Grid systems in Graphic Design. - Niederteufen : Arthur Niggli, 1981.
Šalda J.: Od rukopisu ke knize a časopisu.