Detail předmětu

Ateliér - experimentální design II

FSI-YEX-AAk. rok: 2012/2013

Předmět obsahově navazuje na "Atelier - experimentální design I". a dále formou experimentu rozvíjí tvůrčí invenci, fantazii a originální přístup při hledání nové formy, funkce a obsahu navrhovaného díla. Studenti budou zpracovávat témata tak, aby jejich projev byl charakteristickým vyjádřením osobnosti.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

Zajišťuje ústav

Nabízen zahraničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Uvolněná forma pojetí i vlastní prezentace umožňuje objevovat nové směry a přístupy k řešení vlastního úkolu. Takto získané znalosti a dovednosti mohou tímto tvůrčím přístupem posunout hranici chápání daného problému i vlastního řešení.

Prerekvizity

Účast ve výuce je podmíněna splněním podmínky návaznosti předmětů - absolvování Ateliér - experimentální design I. Student musí zvládat základy kresby a modelování, nutné pro prezentaci designérských návrhů. Dále je nutno zvládat a pochopit základy prostorové tvorby, výtvarné kompozice a realizace třírozměrných modelů. U návrhů je potřebné osvojení designérských řešení jednodušších průmyslových výrobků. Je žádoucí znalost programů Rhinoceros 3D, Photoshop nebo CorelDraw.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení (ateliéru), zpracování klauzurních prací, odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech. Ústní obhajoba zpracovaného úkolu. U každého úkolu se hodnotí zvlášť navržený design a úroveň prezentace.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je vypracování úkolů v návaznosti na ateliérovou výuku se záměrem většího uplatnění kreativního přístupu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast v ateliérové výuce je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v ateliéru, pracovat na úkolech a vyčkat konzultace, pokud vedoucí práce nezvolí individuálně jiný postup. Student musí pedagogovi předem sdělit, kde bude v době výuky pracovat (ateliér, dílny, modelárna, event. koleje, domov, výrobce ap.) - pokud tomu tak není, jde o absenci. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou nepřijetí projektu. Při nepřítomnosti větší než 50% nemusí být i u omluvené absence projekt přijat, protože jej nelze dostatečně zvládnout a náhradní zadání není možné.

Základní literatura

Byars, Mel: Design encyclopedia, Klinkhardt+Bietmann, 1994
Carlotte & Peter Fiell: Industrial Design A-Z, Taschen 2000

Doporučená literatura

Periodika: Design trend 1992-2004

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 2 ročník, zimní semestr, povinný