Detail předmětu
Počítačová vizualizace a animace 2
FSI-YPW-AAk. rok: 2012/2013
V předmětu "Počítačová vizualizace a animace 2" jsou vyučovány programy Autodesk 3DS Max, Adobe AfterEffects a Adobe Premiere. V rámci výuky Autodesk 3DS Max, která probíhá v první polovině semestru, jsou prohlubovány znalosti získané z předchozího studia. V druhé polovině semestru probíhá výuka Adobe AfterEffects a Adobe Premiere, se zaměřením na základní techniky typické ve filmové produkci.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu a rovněž testu nižším než polovinou z maximálního počtu bodů pro danný úkol či pro test je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Kříž J.: Mistrovství v Autodesk 3ds Max. - ISBN: 9788025124642
Meyer Ch.+T.: Adobe After Effects. - ISBN: 978-80-251-2500-7
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Pokročilé modifikátory, kompozitní objekty, Space Warp objekty
3. Patch objekty, NURBS modelování
4. Práce s objekty typu Editable Poly
5. Materiály, zvláštní typy materiálů, multimateriály, shadery
6. Nástroje pro kompozici scény - průhledný stín (Mate shadow), atmosferické efekty, hloubka ostrosti, vlastnosti kamery
7. Renderování v pluginu Vray - metody výpočtu GI, princip vytváření a používání pro plugin specifických materiálů, shaderů, světel a fyzikálně korektních objektů oblohy a kamery, metody výpočtu animací s GI
8. Adobe AfterEffects - seznámení s prostředím programu Adobe AfterEffects, filosofie práce, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a kompozicemi
9. Adobe AfterEffects - založení nového projektu, import stop, práce s hladinami, efekty, maskami, animace jednotlivých prvků
10. Adobe AfterEffects – práce se zvukem, vzorový projekt animované kompozice, export
11. Adobe Premiere - seznámení s prostředím programu Adobe Premiere, filosofie práce, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a stopami
12. Adobe Premiere – založení nového projektu, import stop, práce s efekty, přechody, generátory médií, textem
13. Adobe Premiere - práce se zvukem, vzorový projekt prezentační animace, export