Detail předmětu

Dekonstruktivní situace, gender 1. - 3.r. - zimní

FaVU-DEKOS-ZAk. rok: 2013/2014

Přednášky s diskusemi na téma dekonstruktivních principů percepce a tvorby, rozbory přístupů osobností z řad umělců a umělkyň. Dekódování dalších možných přístupů, vlastní zkušenost, manipulace s nimi.
Nelineární, neosobní, neosové, dekontextuální. Člověk v dekonstruktivním prostoru, komunikaci, vztazích. Návaznost gender situace .

Jazyk výuky

čeština

Výsledky učení předmětu

Formulace aktuálnáho stavu společnosti a schopnost zpřesnění vlastní percepce skutečnosti, téma vztahu v systémech současné kultury, dekódování znaků, jejich přenos , pohyb a významové tendence.

Prerekvizity

Znalost literatury

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet.

Osnovy výuky

1. Dekonstruktivní principy percepce a tvorby.
2. Rozbory přístupů osobností z řad umělců a umělkyň.
3. Dekódování dalších možných přístupů, vlastní zkušenost, manipulace s nimi.
4. Nelineární, neosobní, neosové, dekontextuální.
5. Člověk v dekonstruktivním prostoru, komunikaci, vztazích.
6. Návaznost gender situace .

Učební cíle

Cílem kurzu je ozřejmit si vzájemně rozměr krizového vnímán existence člověka a jeho skutečnosti v nové realitě, její de-konstruktivní rozměry v politicko sociálních, esteticko morálních a artificiálně lidských souvislostech. Stav tělesnosti a její hodnoty v současné společnosti. Západně východní a severně jižní tělesnost, průsečíky v pohybu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Přednášky jsou nepovinné.

Základní literatura

Jacques Derrida, Texty k dekonstrukci : Práce z let 1967-72 Bratislava : Archa, 1993
Rod ženský, Alena a olga Vodáková
ŽENY V UMĚNÍ, Uta Grosenicková
abc feminismu, nakl. nesehnutí

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

196 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor