Detail předmětu

Oborový ateliér navazující II - Produktový design - letní

FaVU-M2PD-LAk. rok: 2013/2014

V oboru produktový design je rozvíjena schopnost uplatnit výtvarnou kreativitu, jako důležitý inspirativní fenomén integrující spektrum oborů podílejících se na procesu navrhování produktů kusové a hromadné výroby. Jde zejména o produkty vytvářející bezprostřední životní prostředí. Studenti jsou vedeni k tomu, aby si uvědomovali kontinuitu oboru a historii kultury, na kterou navazují a aby byli schopni postihnout i etické aspekty tvorby v designu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

10

Výsledky učení předmětu

Zkušenost z realizace vlastního uměleckého projektu.

Prerekvizity

Rozpracovaný magisterský projekt.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti samostatně konzultují a realizují závěrečnou magisterskou práci v její adekvátní a způsobilé prezentaci na veřejnosti.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet.

Osnovy výuky

Šestý ročník je vymezen pro ateliérovou diplomní práci. Součástí hodnocení diplomové práce je opět vymezení tématu a jeho formulace. Student prokazuje celým projektem svoji samostatnost. Dokladuje analytickou fázi řešení od vymezení tématu přes rešerši stávajících řešení, úvodní skici, inspirační prameny, použité faktografické zdroje, konstrukční koncept až po nástin realizačního postupu (technologie). Formuluje všechny výše zmíněné aspekty řešení v písemné zprávě a předkládá věrohodný prostorový model s doprovodnou dokumentací, jejíž rozsah je specifikován v zadání.
Předpokládané využití většiny technologií, které fakulta nabízí, jako profesionální produkční a postprodukční software mnoha typů, videostřižny, zvukové studio, 3D tiskárny a 3D skenery a další.

Učební cíle

Samostatně realizovat úkoly, vycházející z přirozeného zájmu a záměrů studenta, rozvíjející a naplňující jeho osobní tvůrčí program. Rozvíjet schopnosti kritické reflexe své tvorby a její zařazení do kontextu aktuálního dění na umělecké scéně u nás i v zahraničí.
Soustředit potenciál studenta ke kvalitní realizaci magisterského úkolu, schopného konkurence na ve svém oboru.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná konzultace je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu „Studia digitálního sochařství a nových médií“ (CZ.1.07/2.2.00/28.0278).

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

Castelnuovo, E. a kol.: History of Industrial Design
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
http://www.rapidtoday.com/design.html
Papanek, V.: Design for the Real World. podtitul Human Ecology and Social Change
Walker, J.: Design History and the History of Design

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program magisterský navazující

    obor APD , 2 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor