Detail předmětu
Francouzština pro středně pokročilé
FAST-BYF3Ak. rok: 2012/2013
Tento kurz je zaměřen na následující oblasti: porozumění nejen každodenně používaným výrazům, ale vést rozhovor na témata, která jsou součástí každodenních problémů, používání všech základních časů minulých, budoucích, přítomného. Používání vazeb s konjunktivem, a ovládání nepřímé řeči. Klade se důraz na vazby s konjunktivem a podmínkové věty. Tyto gramatické souvislosti se promítají do témat jako jsou zprávy v novinách, zaměstnání a věci s ním spojené. Finance a nákupy.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Procvičování gramatiky a slovní zásoby interaktivní formou s důrazem na konverzaci. Rozvoj komunikačních a poslechových dovedností pomocí interaktivních audio-vizuálních technologií.
LMS Moodle a Smartboard.
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. týden: U7/L28- bilan (opak. L25-L28); Francouzi a prázdniny
3. týden: U8/L29- minulý čas passé récent, minulý čas imparfait; vzpomínky na dětství
4. týden: U8/L30- použití passé composé a imparfait
5. týden: U8/L31- použití passé composé a imparfait, časové údaje; moje první láska
6. týden: U8/L32- bilan (opak. L27-L32); symboly Francie
7. týden: U9/L33- budoucí čas prostý; počasí
8. týden: U9/L34- vyjádření budoucnosti (futur simple, futur proche, présent); plány do budoucnosti
9. týden: U9/L35- podmínková souvětí 1. typ
10. týden: U9/L36- bilan (opak. L31-L36)
11. týden: Taxi! 2 U1/L1- vztažná zájmena, ukazovací zájmena samostatná; Paříž
12. týden: Taxi! 2 U1/L2- postavení přídavého jména; oblečení
13. týden: Taxi! 2 U1/L3- podmiňovací způsob přítomný
Učební cíle
Schopnost přečíst, přeložit středně obtížný text, komunikovat a písemně se vyjadřovat o běžných každodenních záležitostech. Výstupní úroveň A1, A2 evropského referenčního rámce.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program B-P-C-GK bakalářský
obor G , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
- Program B-P-C-SI bakalářský
obor VS , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
- Program B-P-C-ST bakalářský
obor VS , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
- Program B-K-C-GK bakalářský
obor G , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Vyjádřit kladné myšlenky, udělit radu. Použití předbudoucího času. Zdraví životní styl
3. Mluvit o cestování a událostech s tím spojené. Lokalizovat děje v časové ose.
4. Vyjádřit tužby a obavy. Vyjádřit stížnosti a reklamovat. Někoho upozornit (kladně i záporně). Dopravní prostředky. Turismus, způsoby, druhy turismu a turistů.
5. Mluvit o pracovních podmínkách. Srovnávací vazby, absolutní superlativ. Srovnávací vazby s nepravidelné. Druhy zaměstnání.
6. Vyjádřit intenzitu, ohodnotit činnost, potvrdit nebo vyvrátit domněnku. Neosobní vazby. Slovní zásoba spojená se zaměstnáním. Pracovní sféra a žena v zaměstnání
7. Identifikovat osobu, vyjádřit údiv, vztažná souvětí; Oblékání
8. Vyjádřit soucit, mluvit o něčem známém či neznámem. Fyzický popis osoby.
9. Přetlumočit rozkazy. Vyjádřit preference a tázat se na ně.
10. Ptát se na hodnocení něčeho a zareagovat. Vyjádřit nezájem. Profese vztahující se k přestavbě domu.
11. Procvičování gramatiky
12. Konverzace na probraná témata.
13. Zápočet