Detail předmětu
Španělština pro středně pokročilé
FAST-BYS3Ak. rok: 2012/2013
Tento kurz je zaměřen na následující oblasti: porozumění nejen každodenně používaným výrazům, ale vést rozhovor na témata, která jsou součástí každodenních problémů, používání všech základních časů minulých, budoucích, přítomného. Používání vazeb s přacím způsobem, a ovládání nepřímé řeči. Klade se důraz na vazby se subjuntivem a podmínkové věty. Tyto gramatické souvislosti se promítají do témat jako jsou zprávu v novinách, zaměstnání a věci s ním spojené. Finance a nákupy.
Jazyk výuky
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Korekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
1. týden – Unidad 6 – Mluvit o zdraví. Vyjádřit domněnky. Vazby se subjuntivem
2. týden – Unidad 6 – Umět dát radu. Vyjádřit dobré úmysly. Pravidelná a nepravidelná slovesa subjuntivo. Použití předbudoucího času.
3. týden – Unidad 7 – Mluvit o cestování, Určit děje v časové ose. Vyjádřit přání a obavy. Vazby „Cuando“ s oznamovacím a přacím způsobem slovesa.
4. týden - Unidad 7 – Vyjádřit stížnosti a reklamace. Upoutání pozornosti. Vazby „Esperar que“ + subjuntivo a „esperar“ + infinitivo.
5. týden – Unidad 8 – Muvit o pracovních podmínkách. Srovnávání. Vyjádřit intenzitu něčeho. Absolutní superlativ.
6. týden – Unidad 8 – Ohodnocení aktivit nebo dějů. Žádat o potvrzení domněnky. Srovnávání nepravidelných přídavných jmén. Neosobní vazby.
7. týden – Unidad 9 – Identifikovat osoby, vyjádřit údiv. Vztažné věty.
8. týden – Unidad 9 – Vyjádřit soucit, mluvit o známých i neznámých věcech. Vazby se subjuntivem pro vyjádření údivu a soucitu. Předpřítomný čas subjuntiva.
9. týden – Unidad 10 – Přetlůmočit rozkaz. Vyjádřit preference a ptát se na ně. Rozdíl „qué“ a „cuál“ . Nepřímá řeč pro sdělení rozkazů.
10.týden – Unidad 10 – Ptát se na názor a zareagovat na něj. Vyjádření lhostejnosti. Imperfektum subjuntiva. Pravidelná a nepravidelná slovesa.
11.týden – Procvičování dosud probraných časů.
12.týden – Konverzace na probraná témata.
13. týden – Zápočtový test.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program B-P-C-GK bakalářský
obor G , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
- Program B-P-C-SI bakalářský
obor VS , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
- Program B-P-C-ST bakalářský
obor VS , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
- Program B-K-C-GK bakalářský
obor G , 2 ročník, zimní semestr, doporučený kurs
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
1 Týden – Unidad 6 Mluvit o zdravotním stavu, vyjádřit domněku. Použití přítomného času přacího způsobu: pravidelná i nepravidelná slovesa. Slovní zásoba tykající se zdraví.
2 Týden – Unidad 6 Vyjádřit kladné myšlenky, udělit radu. Použití předbudoucího času. Zdraví životní styl
3 Týden – Unidad 7 Mluvit o cestování a událostech s tím spojené. Lokalizovat děje v časové ose. Vazby Cuando + sujunktiv nebo oznamovací způsob. Vazby Esperar + que + přací způsob nebo spojní s oznamovacím způsobem. Slovní zásoba spjata s cestováním.
4 Týden – Unidad 7 Vyjádřit tužby a obavy. Vyjádřit stížnosti a reklamovat. Někoho upozornit (kladně i záporně). Vazby na Como es posible que + subjunktiv. Dopravní prostředky. Turismus, způsoby, druhy turismu a turistů.
5 Týden – Unidad 8 Mluvit o pracovních podmínkách. Srovnávací vazby, absolutní superlativ. Srovnávací vazby s nepravidelné. Druhy zaměstnání.
6 Týden – Unidad 8 Vyjádřit intenzitu, ohodnotit činnost, potvrdit nebo vyvrátit domněnku. Neosobní vazby. Slovní zásoba spojená se zaměstnáním. Pracovní sféra a žena v zaměstnání
7 Týden – Unidad 9 Identifikovat osobu, vyjádřit údiv, vztažná souvětí, Vazby Que raro que + subjuntivo. Oblékání
8 Týden – Unidad 9 Vyjádřit soucit, mluvit o něčem známém či neznámem. Předpřítomný čas přacího způsobu. Fyzický popis osoby. Lidové tradice v latinskoamerických zemí.
9 Týden – Unidad 10 Přetlumočit rozkazy. Vyjádřit preference a tázat se na ně. Rozdíl Cuál a Qué. Nepřímý způsob přetlumočení rozkazů. Přestavba domácnosti.
10 Týden – Unidad 10 Ptát se na hodnocení něčeho a zareagovat. Vyjádřit nezájem. Minulý čas nedokonavý přacího způsobu nepravidelných sloves. Profese vztahující se k přestavbě domu. Inteligentní domy.
11 Týden – Procvičování dosud probraných časů.
12 Týden - Konverzace na probraná témata.
13 Týden – Zápočet