Detail předmětu
Počítačová grafika II
FAST-GE53Ak. rok: 2012/2013
Princip objektově orientovaného programování, aplikace v prostředí Borlad Delphi.
Algoritmy v počítačové grafice.
Aplikace teorie grafů v grafice. Reprezentace grafu v datových strukturách. Grafové algoritmy (minimální kostra a cesta v grafu).
Základy 3D grafiky (reprezentace CSG, oktantoý strom)
Realizace výše uvedených algoritmů v prostředí Borland Delphi.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Algoritmy v počítačové grafice – poloha bodu vzhledem k úsečce a polygonu, příklad v Delphi.
3. Princip šrafování a vyplňování uzavřených areálů, příklad v Delphi.
4. Transformace okna do záběru – tvorba výřezu, příklad v Delphi.
5. Základy teorie grafů. Reprezentace v datových strukturách.
6. Minimální kostra v garfu – aplikace Borůvkova algoritmu v Delphi.
7. Minimální cesta v grafu – aplikace Dijkstrova slgoritmu v Delphi.
8. Manipulace s obrázky v Delphi. Načtení ze souboru, úprava rozměru a rozlišení, tvorba lupy.
9. Základy 3D grafiky.
10. Příklady v Delphi.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Gonzales, R. C., Woods, R. E.: Digital Image Processing. Addison Wesley, 1993. (EN)
Watt, A., Policarpo F.: The Computer Image. Addison Wesley, 1998.
Doporučená literatura
Šnorek: Technické prostředky poč. grafiky. Skriptum ČVUT Praha, 1996. (CS)
Žára, J., Beneš, B., Felkel, P.: Moderní počítačová grafika. Computer Press, 1998. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Algoritmy v počítačové grafice.
Aplikace teorie grafů v grafice. Reprezentace grafu v datových strukturách. Grafové algoritmy (minimální kostra a cesta v grafu).
Základy 3D grafiky (reprezentace CSG, oktantoý strom)
Realizace výše uvedených algoritmů v prostředí Borland Delphi.