Detail předmětu

Presentace

FA-PREAk. rok: 2013/2014

Parametrické navrhování je aktuální generativní metodou jak v architektuře, tak v ostatních uměleckých oborech. Umělec nevytváří přímo výsledné umělecké dílo, nýbrž definuje algoritmus (sled úkonů, podle nichž software vytváří 2D nebo 3D strukturu) a na základě vstupních parametrů může výslednou podobu díla průběžně efektivně měnit.
Na teoretický úvod naváží praktická cvičení. Vybrané příklady představí možnosti grafického skriptovacího editoru Grasshopper. V druhé polovině semestru budou studenti ve spolupráci s pedagogem vytvářet vlastní plošné a prostorové návrhy, které budou vizualizovat v renderovacím programu V-ray.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Výsledky učení předmětu

Studenti získají dovednost objektově vizuálního scriptování a zdokonalí své prezentační dovednosti.

Prerekvizity

Výpočetní techniky I.-V., Výtvarná tvorba I.-VI.

Korekvizity

Téma modulu je podrobněji řešeno ve větším urbanistickém kontextu. Student prohlubuje znalosti v teorii oboru, návrhu složitějších typů nosných konstrukcí, moderních systémech vybavení budov, progresivních metod programování návrhu.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Semináře, e-learning LMS Moodle (http://www.vutbr.cz/elearning)

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet. Vyhotovení 2 unikátních výtvarných návrhů (jeden plošný a jeden prostorový), prezentace mimo jiné odhalující algoritmus vedoucí k jejich vzniku, digitální odevzdání návrhů na CD

Osnovy výuky

1. Zadání, teoretická část (historie, souvislosti, referenční příklady, literatura)
2. praktické ukázky (plošné prvky)
3. praktické ukázky (prostorové prvky)
4. praktické ukázky (dělení a jednoduché transformace prvků)
5. praktické ukázky (atraktory)
6. praktické ukázky (generátor náhodných čísel)
7. praktické ukázky (image sampler)
8. praktické ukázky (základy RhinoScriptu)
9. práce s renderovacím modulem V-ray
10. práce na projektech, konzultace
11. práce na projektech, konzultace
12. práce na projektech, konzultace
13. prezentace návrhů, klasifikace

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty s progresivní metodou architektonického navrhování. Studenti získají rámcový přehled o historii a současných možnostech při programování architektury. Naučí se své modely profesionálně prezentovat vizualizacemi.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Formu nahrazování stanovuje Studijní a zkušební řád VUT a Směrnice děkana FA VUT.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení na počítači

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor