Detail předmětu

Pokročilé vizualizace a animace

FA-VYM2Ak. rok: 2013/2014

Předmět rozšiřuje znalosti z oblasti obecného 3D modelování, fotorealistické vizualizace a animace. Jsou uvedeny pokročilejší a náročnější postupy a metody, nový pohled na globální osvětlování a tvorbu animací. Podrobně je věnována pozornost tvorbě animovaných výstupů.
V úvodu se seznámíte s novými vlastnosti renderu mental ray v MAX Designu 2014 (došlo k výraznému vylepšení), pak s postupy pro získání kvalitních vizualizací statických interiérových a exteriérových scén a nakonec animovaných scén se statickým a nebo dynamickým osvětlením.
Dále se seznámíte s nejpoužívanějšími animačními postupy používanými v architektuře.
Zbývající část bude věnována práci nad vlastním projektem.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Student získá znalosti z 3D počítačové grafiky a fotorealistických vizualizací a animací a praktické dovednosti při tvorbě animací v prostředí Autodesk MAX Design 2014.

Prerekvizity

Student ovládá práci s 3D grafickými daty, umí vytvořit jednodušší fotorealistický prostorový model studovaného objektu v programu MAX Design.

Korekvizity

Téma modulu je podrobněji řešeno ve větším urbanistickém kontextu. Student prohlubuje znalosti v teorii oboru, návrhu složitějších typů nosných konstrukcí, moderních systémech vybavení budov, progresivních metod programování návrhu.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Semináře, počítačové laboratoře, e-learning LMS Moodle (https://www.vutbr.cz/elearning/course/view.php?id=116806)

Způsob a kritéria hodnocení

Klasifikovaný zápočet - odevzdání zadaných úkolů v požadovaných termínech

Osnovy výuky

Autodesk MAX Design 2014, struktura, uživatelské prostředí, scéna, kreslení jednoduchých objektů, pohledy, zobrazení.
Kamery, fotometrická světla, osvětlení scény
Zásady fotorealistické vizualizace, Globální zobrazovací metody
Rendrování, mapování, atmosférické efekty
Textury, materiály, materiálový editor, tvorba materiálů
Materiály a mapování na příkladech
Základy animace, scénář.
nejběžnější postupy používané v Architektuře (pohybem kamery po křivce apod.)
scénář vlastní animace, vytvoření modelu, výpočet animace
odevzdání vlastního projektu

Učební cíle

Cílem je, aby se studenti seznámili s nástroji pro tvorbu složitějších a náročnějších fotorealistických vizualizací a animací.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

80% účast na cvičení, aktivní práce na cvičení, průběžné zpracování zadaných úkolů

Základní literatura

Žára,J.,Beneš,B.,Sochor,J.,Felkel,P.: Moderní počítačová grafika, ComputerPress 2004, ISBN 80-251-0454-0 (CS)
Manuál k Autodesk MAX Design 2014 (EN)

Doporučená literatura

Internetové zdroje (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení na počítači

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor