Detail předmětu
Practical programming in C++
FEKT-CPPCAk. rok: 2013/2014
Předmět se věnuje praktickému zvládnutí základů jazyka C++, jako rozšíření jazyka C (v návaznosti na látku probranou v předmětu BPC2A).
Studenti se seznámí se základními neobjektovými rozšířeními jazyka C, se základy objektového programování. Dále se seznámí s nástroji pro tvorbu programu v C++ a standardními knihovnami.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- orientace v objektově napsaných programech,
- napsat objektově orientovaný program se základním použitím dědění včetně virtuálních metod,
- použít streamů pro vstupně výstupní operace,
- vytvářet šablony,
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
až 30 + 50b - písemné zkoušky, testy.
Podmínky pro uspěšné ukončení předmětu stanoví každoročně aktualizována vyhláška garanta předmětu.
Osnovy výuky
2. srovnání C a C++, objekty
3. reference, this
4. přetěžování funkcí, implicitní parametry
5. konstruktory a destruktory
6. operátory
7. inline funkce a metody
8. streamy
9. dědění
10. vícenásobné dědění
11. virtuální metody
12. abstraktní třídy
13. výjimky, šablony
Obsah cvičení: praktické procvičení látky probrané na přednáškách.
Učební cíle
Získat základní programatorské dovednosti v oblasti objektového programování.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Prata, Stephen, C++ PRIMER PLUS, Pearson Education, inc, (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
rozdíly C a C++
přetížení funkcí, reference, neobjektové vlastnosti C++
objektové programování, objektově orientovaný návrh
třída, členské metody a proměnné, konstruktory a destruktory
vstupy a výstupy v C++, streamy, operátory
dědičnost, jednoduchá a vícenásobná
šablony, výjimky, správa paměti
abstraktní třídy, virtuální metody
standard template library, prostory jmen
programovací techniky a vlastnosti
programové prostředí a tvorba aplikací, GUI
API funkce,
Cvičení na počítači
Vyučující / Lektor
Osnova