Detail předmětu
Technologie pokročilé keramiky
CEITEC VUT-DS213Ak. rok: 2013/2014
Jazyk výuky
čeština
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Osnovy výuky
1. Úvod do keramiky, definice, vlastnosti, rozdělení keramik, vymezení pokročilé keramiky
2. Charakterizace keramického prášku, uspořádání prášku, vliv práškových charakteristik na uspořádání prášku, aglomerace prášku
3. Keramické suspenze, kolloidní zpracování, rozprachové sušení, granulace zmrazením
4. Formovací metody – suché tvarování, metody a principy
5. Formovací metody – mokré tvarování, metody a principy
6. Formovací metody – plastické tvarování, metody a principy
7. Metody volného tvarování, metody a principy
8. Povlaky – ponořovací povlakování, sprejování
9. Sušení a odstraňování pojiva
10. Slinování, mechanimus, vliv uspořádání částic, slinování za pomoci tlaku – metody a principy
11. Opracování keramiky, opracování polotovarů a slinutých keramik
2. Charakterizace keramického prášku, uspořádání prášku, vliv práškových charakteristik na uspořádání prášku, aglomerace prášku
3. Keramické suspenze, kolloidní zpracování, rozprachové sušení, granulace zmrazením
4. Formovací metody – suché tvarování, metody a principy
5. Formovací metody – mokré tvarování, metody a principy
6. Formovací metody – plastické tvarování, metody a principy
7. Metody volného tvarování, metody a principy
8. Povlaky – ponořovací povlakování, sprejování
9. Sušení a odstraňování pojiva
10. Slinování, mechanimus, vliv uspořádání částic, slinování za pomoci tlaku – metody a principy
11. Opracování keramiky, opracování polotovarů a slinutých keramik
Základní literatura
Rahaman, M. N.: Ceramic Processing. CRC Press - Taylor & Francis Group, 2007, Boca Raton (EN)
Reed, J. S.: Principles of ceramics processing. John Wiley & Sons, 1995, New York (EN)
Richerson, D. W.: Modern Ceramic Engineering. Marcel Dekker, 1992, New York (EN)
Reed, J. S.: Principles of ceramics processing. John Wiley & Sons, 1995, New York (EN)
Richerson, D. W.: Modern Ceramic Engineering. Marcel Dekker, 1992, New York (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech