Detail předmětu
Počítače a programování 2
FEKT-KPC2EAk. rok: 2013/2014
Studenti se seznámí s algoritmizací složitějších úloh, zdokonalí v programování v jazyku C podle standardu ANSI a programování se soubory. V další části předmětu se studenti seznámí se základy objektového programování v jazyce C++, třídami a objekty, se sestavením aplikace s grafickými výstupy ve vývojovém prostředí Microsoft Visual Studio. V závěrečné části předmětu je studenti seznámí s použitím Matlabu pro modelování a simulaci fyzikálních dějů a analýzu signálů a soustav, s reprezentací vektorů a matic, 2D a 3D grafy a také s prácí s datovými soubory v Matlabu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Korekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Souborový vstup a výstup v jazyce C, textové a binární soubory, práce s WAV a BMP
3. Úvod do objektového programování, základy C++.
4. Sestavení vlastní třídy, instance objektů vlastní třídy.
5. Objektové programování, zapouzdření, specifikace přístupu, polymorfismus, dědičnost.
6. Vývoj C++ projektů v prostředí MS Visual Studio.
7. Dialogové aplikace ve Windows.
8. Grafika ve Windows
9. Úvod do Matlabu, reprezentace matic a vektorů, 2D grafy.
10. Toolboxy a standardní funkce Matlabu, 3D grafy.
11. Modelování fyzikálního jevu v Matlabu.
12. Práce se soubory v Matlabu.
13. Analýza signálů a soustav v Matlabu.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Prokop, J. Algoritmy v jazyku C a C++. Praha: Grada Publishing, 2008 (CS)
Virius, M. Jazyky C a C++. Komplexní kapesní průvodce. Praha: Grada Publishing, 2005 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech