Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Sochařství 2 - letní

FaVU-B4S2-LAk. rok: 2014/2015

Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace. Zároveň předloží ke schválení projekt svého magisterského studia.
"SOCHA-PROSTOR-INSTALACE" - Současná socha nemusí být chápána pouze v tradičním slova smyslu. Může být nahlížena také jako prostor, prostor v prostoru, instalace pro konkrétní místo, situaci, okamžik, může být i konkrétním místem. Studium je zaměřeno především na volnou tvorbu s důrazem na rozvíjení svobodného myšlení každého jedince. Studenti jsou vedeni k hledání důvodu svého tvoření v sobě samých, nikoli mimo sebe, což považujeme za zdroj zdravého růstu každé osobnosti.
Jsou nabádáni k zájmu o současné umělecké dění u nás i v zahraničí. Součástí výuky je i přirozené pochybování studentů jako nedílná součást hledání sebe sama.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

10

Výsledky učení předmětu

Zkušenost z realizace bakalářského projektu.

Prerekvizity

Schopnost najít a realizovat pro bakalářskou zkoušku vhodný ateliérový úkol.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Státní bakalářská zkouška.

Osnovy výuky

Uvažování v souvislostech - definování vlastního prostoru, okolního prostoru, komunikace prostorů, formulování vlastní představy i pomocí jazyka, což vede ke schopnosti obhájit práci na veřejnosti.
Studenti využívají většinu technologií, které fakulta nabízí, jak pro zpracování různých materiálů, tak profesionální produkční a postprodukční software pro digitální prostorovou tvorbu, 3D tiskárny a 3D skenery, víceosé frézy, případně videostřižny, zvukové studio a další. Realizace bakalářského projektu k veřejné prezentaci na výstavě, bakalářská zkouška a postupový projekt.

Učební cíle

Osvojit si principy používání technologii studovaného oboru a využívat vlastní umělecký potenciál.Zpracovávat základní cvičení ze studovaného oboru.
Bakalářské studium klade důraz na:
- řemeslo a jiné zdánlivě neřemeslné postupy,
- průzkum a znalost materiálů a technologií (od klasických po nová média),

- další zdroje inspirace: architektura, filozofie, poezie, příroda,

- uvažování v souvislostech - definování vlastního prostoru, okolního prostoru, komunikace prostorů,

- formulování vlastní představy i pomocí jazyka, což vede ke schopnosti obhájit práci na veřejnosti.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu Studia digitálního sochařství a nových médií.

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

http://digitalsculpting.net/
http://www.sculpture.org/
www.digitalmeetsculture.net/
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Taťána Shamma: Interaktivní projekt – objekt, socha, instalace – výtvarné dílo v prostoru města nebo krajiny (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS2 , 4 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Seminář

260 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.