Detail předmětu

Oborový ateliér III - Sochařství 2 - letní

FaVU-B3S2-LAk. rok: 2014/2015

Studenti se pod vedením pedagoga učí propojovat získané zkušenosti a znalosti, spolupracují při vymezování úkolů a zkoumají možnosti variant řešení.
Do své práce začleňují poznatky z teoretických předmětů.
"SOCHA-PROSTOR-INSTALACE" - Současná socha nemusí být chápána pouze v tradičním slova smyslu. Může být nahlížena také jako prostor, prostor v prostoru, instalace pro konkrétní místo, situaci, okamžik, může být i konkrétním místem. Studium je zaměřeno především na volnou tvorbu s důrazem na rozvíjení svobodného myšlení každého jedince. Studenti jsou vedeni k hledání důvodu svého tvoření v sobě samých, nikoli mimo sebe, což považujeme za zdroj zdravého růstu každé osobnosti.
Jsou nabádáni k zájmu o současné umělecké dění u nás i v zahraničí. Součástí výuky je i přirozené pochybování studentů jako nedílná součást hledání sebe sama.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Výsledky učení předmětu

Propojení studia teoretických základů a praxe v ateliérové práci.

Prerekvizity

Osvojení teorie a praxe oboru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti pod vedením pedagoga propojují získané zkušenosti a znalosti, učí se spolupracovat při vymezování úkolů a zkoumají variantní možnosti řešení. Do své práce začleňují poznatky z teoretických předmětů.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Prostorové práce - instalace.
Studenti používají všechny technologie, které jsou pro prostorovou tvorbu a konstruování produktů nezbytné a to jak v digitální formě jako 3D modelování, rapid prototyping, 3D skenování, digitální sochařství, simulace prostorové konstrukce, tak pro jejich provedení a realizaci v různém materiálu.

Učební cíle

Osvojit si principy používání technologii studovaného oboru a využívat vlastní umělecký potenciál.Zpracovávat základní cvičení ze studovaného oboru. Bakalářské studium klade důraz na:
- řemeslo a jiné zdánlivě neřemeslné postupy,
- průzkum a znalost materiálů a technologií (od klasických po nová média),

- další zdroje inspirace: architektura, filozofie, poezie, příroda,

- uvažování v souvislostech - definování vlastního prostoru, okolního prostoru, komunikace prostorů,

- formulování vlastní představy i pomocí jazyka, což vede ke schopnosti obhájit práci na veřejnosti.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu Studia digitálního sochařství a nových médií.

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

http://digitalsculpting.net/
www.digitalmeetsculture.net/
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Stanislav Kolíbal; Retrospektiva (CS)

Doporučení literatura

Jan Patočka; Tělo, jazyk, společenství, svět
Jiří Plos; Prostor, člověk, architektura
Václav Bělohradský; Mezi světy a Mezisvěty

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS2 , 3 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.