Detail předmětu

Oborový ateliér II - Sochařství 2 - zimní

FaVU-B2S2-ZAk. rok: 2014/2015

Studenti rozvíjejí zkušenosti z praktických předmětů a propojují je se znalostmi z teorií technologie. Podle potřeby dostávají studijní úkoly, které realizují s přihlédnutím k individuálním dispozicím.
"SOCHA-PROSTOR-INSTALACE" - Současná socha nemusí být chápána pouze v tradičním slova smyslu. Může být nahlížena také jako prostor, prostor v prostoru, instalace pro konkrétní místo, situaci, okamžik, může být i konkrétním místem. Studium je zaměřeno především na volnou tvorbu s důrazem na rozvíjení svobodného myšlení každého jedince. Studenti jsou vedeni k hledání důvodu svého tvoření v sobě samých, nikoli mimo sebe, což považujeme za zdroj zdravého růstu každé osobnosti.
Jsou nabádáni k zájmu o současné umělecké dění u nás i v zahraničí. Součástí výuky je i přirozené pochybování studentů jako nedílná součást hledání sebe sama.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Výsledky učení předmětu

Individuální přístup k technologiím studovaného oboru.

Prerekvizity

Základní vědomosti ze studovaného oboru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti rozvíjejí zkušenosti z praktických předmětů a propojují je se znalostmi z teorií technologie. Podle potřeby dostávají studijní úkoly, které realizují s přihlédnutím k individuálním dispozicím.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Tělo - geometrie (vymezení základních poměrů k prostoru).
Studenti se obeznamují se všemi technologiemi, které jsou pro prostorovou tvorbu a konstruování produktů nezbytné a to jak v digitální formě jako 3D modelování, rapid prototyping, 3D skenování, digitální sochařství, simulace prostorové konstrukce, tak v jejich provedení a realizaci v různém materiálu.

Učební cíle

Zpracovávat základní cvičení ze studovaného oboru.
Bakalářské studium klade důraz na:
- řemeslo a jiné zdánlivě neřemeslné postupy,
- průzkum a znalost materiálů a technologií (od klasických po nová média),

- další zdroje inspirace: architektura, filozofie, poezie, příroda,

- uvažování v souvislostech - definování vlastního prostoru, okolního prostoru, komunikace prostorů,

- formulování vlastní představy i pomocí jazyka, což vede ke schopnosti obhájit práci na veřejnosti.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu Studia digitálního sochařství a nových médií.

Základní literatura

H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html
Frel J.; Počátky řeckého sochařství (CS)
Olga Palagia, J.J. Pollitt: Personal styles in Greek Sculpture (CS)

Doporučení literatura

Jan Patočka; Tělo, jazyk, společenství, svět

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS2 , 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.