Detail předmětu

Oborový ateliér II - Sochařství 1 - zimní

FaVU-B2S1-ZAk. rok: 2014/2015

Program oboru sochařství I je zaměřen na figurativní tvorbu. Figura je chápána jako základ další i zcela abstraktní sochařské tvorby. Velký důraz je kladen na propojení digitálního a klasického sochařství. Vzhledem k tomu, že jde o zcela nové technologie, je výukový program zaměřený také tímto směrem a probíhá souběžně i propojeně s výukou klasických sochařských postupů. Studium je zaměřené na klasické sochařské disciplíny: portrét, figura, reliéf, drobná plastika, monumentální sochařství, s důrazem na materiály od tradičních po nová média. Během bakalářského programu jsou studenti vedeni od studií figury podle živého modelu, spolupráci s architekty, k volné práci na vlastní téma.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Individuální přístup k technologiím studovaného oboru.

Prerekvizity

Základní vědomosti ze studovaného oboru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti rozvíjejí zkušenosti z praktických předmětů a propojují je se znalostmi z teorií technologie. Podle potřeby dostávají studijní úkoly, které realizují s přihlédnutím k individuálním dispozicím.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Zadání každý rok stejné.
Úkol zní realisticky vymodelovat figuru ve dvoutřetinové velikosti,sám si zvolit posici a umět ji vysvětlit a sám si sehnat všechny anatomické podklady pro tuto práci. Přesto že jde o náročný úkol měla by být figura na konci semestru dokončena v definitivním materiálu. Tento úkol má studenty naučit pracovat s anatomií lidské figury a vytvořit jim v paměti její mapu. Tu mohou později kdykoli ve své práci využít a také ji hned využijí v dalším semestru.
Tělo - geometrie (vymezení základních poměrů k prostoru).Studenti se obeznamují se všemi technologiemi, které jsou pro prostorovou tvorbu a konstruování produktů nezbytné a to jak v digitální formě jako 3D modelování, rapid prototyping, 3D skenování, digitální sochařství, simulace prostorové konstrukce, tak v jejich provedení a realizaci v různém materiálu.

Učební cíle

Zpracovávat základní cvičení ze studovaného oboru.
Důraz je kladen více na výsledek než na proces. V průběhu studia se každý student minimálně jednou zúčastní ateliérové sochařské soutěže na řešení konkrétní sochy do konkrétního prostoru.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu Studia digitálního sochařství a nových médií.

Základní literatura

Edward Lucie Smith - Artoday, 1995 Phaidon
David Medek, Tomáš Medek. GVV Pardubice 1999
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://digitalsculpting.net/
http://www.sculpture.org/
www.digitalmeetsculture.net/
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AS1 , 2 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.