Detail předmětu

Oborový ateliér navazující I - Multimédia - zimní

FaVU-M1MU-ZAk. rok: 2014/2015

Ateliérový předmět multimédia v magisterském navazujícím studiu rozvíjí předpoklady pro výstupy ze studia ve formě výtvarného umění, zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru, tedy často procesuálního charakteru a klade důraz i na čas investovaný obecenstvem (jako je např. performance nebo multimediální instalace a pod.). A kromě toho se zabývá zpracováváním zvuku, videa a jiných typů dat, které ve svém záběru směřují od hudební nebo filmové kompozice k vytváření interaktivních prostředí, jak ve formě konkrétních prostorových řešení instalací, tak ve virtuálně-digitální podobě počítačových aplikací, do nichž může divák přímo vstupovat, zasahovat a měnit je. Ve vztahu dílo-prostředí tedy klade důraz na výtvarné výrazové formy mixmediální prezentace. Používá nejnovější nástroje, jako je streamování, digitální modelování 3D nebo třeba VRML, které dávají možnost stát se součástí aktuálního otevřeného kreativního prostoru a směřují k formování nového uměleckého výrazu na pozadí informačních technologií.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

18

Výsledky učení předmětu

Tvůrčí přístup k technologiím svého oboru i jeho uměleckému kontextu.

Prerekvizity

Schopnost stanovit a obhájit osobní magisterský program.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti za pomoci konzultací rozvíjejí získávají teoretické, technologické i tvůrčí znalosti a zkušenosti z bakalářského studia se záměrem ověřit předpoklady pro zkvalitňování svého osobního tvůrčího programu a prověřují možné varianty závěrečné magisterské práce. Zároveň postupně realizují projekt svého magisterského studia.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

KOMPLEXNÍ SYSTÉMY
a) Společnost v umění a umění ve společnosti, socioart.
b) Počítačové simulace skupinových dějů, 3D sociomapy.
c) Specifické formy umělecké intervence – guerilla gardening, a pod.

Učební cíle

Samostatně realizovat úkoly, vycházející z přirozeného zájmu a záměrů studenta, rozvíjející a naplňující jeho osobní tvůrčí program. Rozvíjet schopnosti kritické reflexe své tvorby a její zařazení do kontextu aktuálního dění na umělecké scéně u nás i v zahraničí.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Pravidelná konzultace je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu Studia digitálního sochařství a nových médií.

Základní literatura

CyberArts", Ars Electronica Edition

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program magisterský navazující

    obor AMU , 1 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.