Detail předmětu

Kreativní myšlení - letní

FaVU-KRM-LAk. rok: 2014/2015

Pohádky pomáhají rozluštit v metafoře zakódované tajemství našich vnitřních světů. Smysl pohádkových vyprávění.
Praktické výklady pohádek (Jákob a Ezau, Merlin, Teigu a Jabloňová královna, O Vasilise, Pták Ohnivák, Příběh rytíře Childe Wynda a jeho sestry Margarety, Příběh krále, který měl sen o zlatém stromě, Příběh Balina, Pellarna a Percivala). Hledání ztracené rovnováhy mezi ženským a mužským elementem našeho já.

Doporučená literatura:
Marie-Louise von Franz: Psychologický výklad pohádek. Smysl pohádkových vyprávění podle jungovské archetypové psychologie. Portál, Praha 1998.
Jana Heffernanová: Tajemství dvou partnerů. Argo, Praha 2008.
Bernard Roger: Objevování alchymie. Hermovo umění v pohádkách, dějinách a zednářských rituálech. Malvern, Praha 2005.
Stein Murray /Lionel Corbett: Příběhy duše. Moderní jungiánský výklad pohádek I. Emitos/Nakladatelství Tomáše Janečka, Brno 2006.
Stein Murray /Lionel Corbett: Příběhy duše. Moderní jungiánský výklad pohádek II. Emitos, Brno 2006.
Stein Murray /Lionel Corbett: Příběhy duše. Moderní jungiánský výklad pohádek III. Emitos, Brno 2008.
Jan Stern: Média, psychoanalýza a jiné perverze. Malvern, Praha 2006.
Jan Stern: Totem, incest a odkouzlení buržoazie. Malvern, Praha 2007.


Pomocná literatura:
Robert Bly: Železný Jan. Argo, Praha 2005.
Robert Bly/Marion Woodmanová: Král Panna. Argo, Praha 2002.
Jaroslav Hojka: O původu a pravděpodobnosti pohádek dle okkultních nauk. Znovuzrození, Praha 1922.
C. G. Jung: Výbor z díla II. Archetypy a nevědomí. Nakladatelství Tomáše Janečka, Brno 1997. In: O fenomenologii ducha v pohádkách, str. 265-322.
C. G. Jung: Výbor z díla VI. Představy spásy v alchymii. Nakladatelství Tomáše Janečka, Brno 2000.

Informace na webu:
http://www.horus.cz/proclamatio/

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Teoretické základy kreativního myšlení.

Prerekvizity

Žádné.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Zkouška.

Osnovy výuky

Osnovy výuky:
1 Teoretická příprava
2 Výklad děje a hlavních postav pohádek

Učební cíle

Seznámit čtenáře s metodami, jak porozumět snům, vlastním i cizím, jak se sny dále tvořivě pracovat, aby duševní složka došla naplnění v praktickém životě, a v neposlední řadě jak vnímat symbolickou mnohoznačnost skutečnosti.
Hledat významy a důsledky spojitostí mezi uměním a aplikovanou psychologií.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Přednášky jsou nepovinné.

Prerekvizity a korekvizity

Doporučená literatura

Adam Parfrey: Apocalypse Culture II
Aleister Crowley: Kniha Thothova. Horus, Brno 1996.
Michael A. Hoffman II: Secret Societies and Psychological Warfare

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor , 1 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program bakalářský

    obor ATD , 3 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

52 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

· kontrola mysli prostřednictvím reklamy
· biologické vzkříšení Ježíše Krista moderní technologií klonování
· interview s usvědčeným vrahem a kanibalem, který se stal celebritou
· recepty ku vaření dítek
· homunkulové
· pedofilie
· nové vyšetřování 914 úmrtí, k nimž došlo v Jonestownu v roce 1978