Detail předmětu

Oborový ateliér III - Produktový design - zimní

FaVU-B3PD-ZAk. rok: 2014/2015

V oboru produktový design je rozvíjena schopnost uplatnit výtvarnou kreativitu, jako důležitý inspirativní fenomén integrující spektrum oborů podílejících se na procesu navrhování produktů kusové a hromadné výroby. Jde zejména o produkty vytvářející bezprostřední životní prostředí. Studenti jsou vedeni k tomu, aby si uvědomovali kontinuitu oboru a historii kultury, na kterou navazují a aby byli schopni postihnout i etické aspekty tvorby v designu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Výsledky učení předmětu

Propojení studia teoretických základů a praxe v ateliérové práci.

Prerekvizity

Osvojení teorie a praxe oboru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Studenti pod vedením pedagoga propojují získané zkušenosti a znalosti, učí se spolupracovat při vymezování úkolů a zkoumají variantní možnosti řešení. Do své práce začleňují poznatky z teoretických předmětů.
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány Čl. 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Předmět je inovován v rámci OP VK projektu „Studio digitálního sochařství a nových médií“, realizovaného pod evidenčním číslem CZ.1.07/2.2.00/28.0278.

Způsob a kritéria hodnocení

Klauzurní zkouška.

Osnovy výuky

Student řeší projekty zahrnující antropometrické, ergonomické aspekty navrhování. Bytový mobiliář nebo komplety předmětů s ohledem na stylovou jednotu, identitu celku.
Studenti používají všechny technologie, které jsou pro prostorovou tvorbu a konstruování produktů nezbytné a to jak v digitální formě jako 3D modelování, rapid prototyping, 3D skenování, digitální sochařství, simulace prostorové konstrukce, tak pro jejich provedení a realizaci v různém materiálu.

Učební cíle

Osvojit si technologii studovaného oboru.
Cílem je, aby si lidé obdaření přirozeným výtvarným talentem osvojili metodičnost při navrhování a pochopili širší kontext navrhovaných objektů jako prostředků v procesu lidských aktivit a ptali se po jejich smyslu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Doporučené volitelné složky programu

Účast ve workshopech a předmětech projektu Studia digitálního sochařství a nových médií.

Základní literatura

Walker, J.: Design History and the History of Design
H. Gardiner, CH.Gere, ed.: Art Practice in a Digital Culture
http://www.rapidtoday.com/design.html
http://opvk.ffa.vutbr.cz/texty/zakladni-informace-o-projektu.html

Doporučení literatura

Schweiger, Werner J.: Wiener Werkstaette
Fiell, Charlotte and Peter (ed.): Designing the 21st Century

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor APD , 3 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.