Detail předmětu
Profesní angličtina 2
FP-PA2Ak. rok: 2014/2015
Předmět je zaměřen na charakteristické struktury odborné komunikace, slovní zásobu a dovednosti nezbytné pro odbornou komunikaci. Zároveň je možné jej využít jako přípravu k mezinárodní zkoušce z Business English na úrovni B2.
Jazyk výuky
angličtina
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Profesní angličtina je kurz na úrovni upper-intermediate (B2 dle CEFR), zaměřený na rozvoj jazykových dovedností v obchodní angličtině. V rámci kurzu si studenti rozšíří svou slovní zásobu a zvýší své jazykové kompetence v kontextu ekonomických profesí.
Prerekvizity
Profesní angličtina 2 navazuje na kurz v předchozím semestru (Profesní angličtina 1) pokrývající lekce 1, 2, 4, 5 a 6 učebnice. Student musí splnit požadované návaznosti, tj. zápočet z předchozího semestru.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou praktických jazykových cvičení s důrazem na nácvik jazykových dovedností a rozvíjení slovní zásoby. Doplňuje je samostatná práce studentů v elearningovém prostředí moodle.
Způsob a kritéria hodnocení
Udělení zápočtu je podmíněno pravidelnou docházkou, aktivní účastí ve cvičeních ve smyslu podmínek uvedených ve vymezení kontrolované výuky a splněním úkolů vyplývajících z průběžné kontroly studia. Zkouška má písemnou (test splněný na min. 50%) a ústní část (2 klasifikované prezentace) a odpovídá úrovni B2 dle Společného evropského referenčního rámce. Zkouška má jeden řádný a jeden opravný termín. Možnost druhého opravného termínu se řídí Směrnicí děkana 3/2014.
Osnovy výuky
1 U7: Management Qualities, Successful Managers
2 U7: Management Styles, Text Reference, Seling & Lind
3 U8: Prefixes, Building Successful Teams,
4 U8: New Ways of Teambuilding, Modal Perfect,
5 U8: Modal Perfect, Motivating the Sales Team
6 U9: Financial Terms, Ways to Raise Money, Finding Finance
7 U9: Dependent Prepositions, Last Throw of the Dice
8 U10: Complaints, Customer Service, Changing Customer Service
9 U10: Gerunds, Hurrah Airlines
10 U11: Handling Crises, Dealing with Crises
11 U11: Conditionals, In Range
12 Opakování
13 Zápočet
2 U7: Management Styles, Text Reference, Seling & Lind
3 U8: Prefixes, Building Successful Teams,
4 U8: New Ways of Teambuilding, Modal Perfect,
5 U8: Modal Perfect, Motivating the Sales Team
6 U9: Financial Terms, Ways to Raise Money, Finding Finance
7 U9: Dependent Prepositions, Last Throw of the Dice
8 U10: Complaints, Customer Service, Changing Customer Service
9 U10: Gerunds, Hurrah Airlines
10 U11: Handling Crises, Dealing with Crises
11 U11: Conditionals, In Range
12 Opakování
13 Zápočet
Učební cíle
Cílem předmětu je připravit studenty pro odbornou komunikaci v ekonomických profesích.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Prezence ve cvičeních je povinná a pravidelná příprava studentů je systematicky kontrolována. Vyžaduje se aktivní účast ve cvičeních a plnění úkolů vyplývajících z průběžné kontroly studia, včetně vypracování interaktivních cvičení. Formy nahrazení zameškané výuky stanoví vyučující individuálně.
Prerekvizity a korekvizity
- povinná korekvizita
Profesní angličtina 1
Základní literatura
COTTON, David, David FALVEY, Simon KENT, Bill MASCULL, John ROGERS a Lewis LANSFORD. Market leader: upper intermediate: business English. 3rd ed. Harlow: Pearson Education, 2012. ISBN 978-1-4082-3709-0. (EN)
Doporučená literatura
MANN, Malcolm a Steve TAYLORE-KNOWLES. Destination B2: grammar and vocabulary : [with answer key]. Oxford: Macmillan, 2006. ISBN 9780230035386. (EN)
MASCULL, B: Business Vocabuary in Use Advanced, CUP 2010 (EN)
MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, c2012, x, 380 s. ISBN 9780521189064. (EN)
MASCULL, B: Business Vocabuary in Use Advanced, CUP 2010 (EN)
MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English: with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, c2012, x, 380 s. ISBN 9780521189064. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech