Detail předmětu
Strategie konkurenčních střetů
FP-PsksPAk. rok: 2014/2015
Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního boje firmy. také budou diskutovány některé praktiky užívané v České republice. Studenti se také seznámí se specifickým informačním systémem obchodní společnosti.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti budou znát moderní přístupy k přípravě a řízení vlastního střetu s konkurenční firmou.
Prerekvizity
Proces strategického řízení firmy, analýza oborového okolí firmy, analýza interních faktorů firmy.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Přednášky mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny, problémů a jejich vzorových řešení.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.
Způsob a kritéria hodnocení
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je požadováno splnění následujících podmínek:
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.
1. Aktivní účast na cvičeních bude kontrolována a hodnocena učitelem – max. 100 bodů.
2. Úspěšné absolvování zápočtového testu – max. hodnocení 100 bodů v řádném termínu, 80 bodů v prvním opravném a 60 bodů ve druhém opravném termínu.
3. Úspěšné zpracování semestrální práce v předem určeném termínu. Maximálně 100 bodů při předání v určeném termínu, při pozdním odevzdání pouze max. 80 bodů.
4. Celkový počet bodů pro zápočet musí být vyšší než 150 bodů.
Osnovy výuky
Základní tématická náplň přednášek je následující:
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
Učební cíle
Získání znalostí v oblasti přípravy a řízení konkurenčního střetu s jinou firmou.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech. V případě omluvené neúčasti na cvičení může učitel v odůvodněných případech stanovit náhradní podmínku, zpravidla vypracování dílčího písemného úkolu.
Základní literatura
BARTES, F. KOnkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997. 128 s. ISBN 80-85943-41-7. (CS)
BARTES,F., DOSTÁL,V. Strategie konkurenčních střetů. Studijní texty. Fakulta podnikatelská . VUT v Brně. Brno: PC DIR, 1999. ISBN 80 – 214 – 1496 -0. (CS)
PORTER,M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 12 – 0. (CS)
BARTES,F., DOSTÁL,V. Strategie konkurenčních střetů. Studijní texty. Fakulta podnikatelská . VUT v Brně. Brno: PC DIR, 1999. ISBN 80 – 214 – 1496 -0. (CS)
PORTER,M. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 12 – 0. (CS)
Doporučená literatura
BARTES,F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 128 s. ISBN 80 – 85943 – 41 - 7. (CS)
KOTLER,P. Marketing management. 2.upravené vydání. Praha: Victoria Pubblishing, 1995. ISBN 80 – 85605 – 08 – 2. (CS)
PORTER,M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 11 – 2. (CS)
KOTLER,P. Marketing management. 2.upravené vydání. Praha: Victoria Pubblishing, 1995. ISBN 80 – 85605 – 08 – 2. (CS)
PORTER,M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Pubblishing, 1994. ISBN 80 – 85605 – 11 – 2. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Základní tématická náplň přednášek je následující:
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
- základní filosofie ofenzivního pojetí konkurenčního střetu firmy,
- optimální soustředění sil,
- moment překvapení,
- volba místa střetu,
- sladění požadavků a cílů strategie
- změny způsobu vedení střetu,
- samurajské principy vedení střetu,
- připravenost TOP managementu českých firem na konkurenční střety,
- specifický informační systém firmy.
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií (individuálně i skupinově).