Detail předmětu

Společenský styk a rétorika

FP-TsrepPAk. rok: 2014/2015

Společenský styk a rétorika nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě. Předmět rozvíjí komunikační dovednosti studentu a formuje jejich chování v obchodním styku. Přináší poznatky, které zvyšují konkurenceschopnost studentu na trhu práce.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístup k podnikání se zaměřením na sociální a etickou sféru. Osvojí si základní dovednosti pro řešení etických dilemat. Budou moci se zúčastnit tvorby a aplikace současných nástrojů pro zlepšení podnikatelské etiky ve firmě či instituci. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.

Prerekvizity

Znalost obchodních typu spolecností, nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet
Znalosti jsou prověřovány zápočtovým testem. Student musí prokázat, že je schopen použít teoretické vědomosti v praxi.
Požadavky na ukončení (váha)
1.Splnění úkolu a odevzdání písemné zprávy v požadovaném rozsahu a formě 5 %
2.Prezentace v požadovaném rozsahu 5%
3.Absolvování zápočtového testu 90%

Osnovy výuky

Rétorika pro manažery
Technika reci
Etiketa
Image manažera a manažerky

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií individuálně i skupinově.

Učební cíle

Cílem předmětu je seznámit studenty se základy společenského styku, rétoriky, prezentování a získání praktických dovedností v těchto oblastech.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků seminární práce a její následná prezentace před ostatními studenty na cvičeních.

Základní literatura

ČERNOHORSKÁ, L.; PUTNOVÁ, A. Společenská odpovědnost firem a jak ji měřit?. 1. 1. Brno: CERM, 2012. 130 s. ISBN: 978-80-7204-806- 9. (CS)
KOHOUT, J.: Rétorika, Praha 1995, 159 str. ISBN 80-85943-54-9 (CS)
PUTNOVÁ,A.: Sociální odpovědnost a etika podnikání. Skriptum pro KS FP VUT v Brně, str.57. 2004, ISBN 8021417841 (CS)
ROLNÝ,I.: Etika a podniková strategie. Nakladatelství Albert Boskovice, 1998, 128 str. ISBN.:80-85834-53-7 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-MTK , 3 ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

10 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Rétorika pro manažery
Technika řeči I
Technika řeči II
Etiketa I
Etiketa II
Image manažera a manažerky

Obsahem cvičení je procvičování přednášených témat a zpracování případových studií individuálně i skupinově.

Cvičení

10 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

obsahem cvičení je procvičování přednášených témat.
seznámení s moderními přístupy k prezentacím.
Osvojení si základní dovednosti veřejné vystupování. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a
znalost pravidla etikety - seznamování, oslovování, představování,
stolování, oblékání.