Detail předmětu
Marketing
FEKT-MMKGAk. rok: 2014/2015
Moderní pojetí marketingu, výchozí předpoklady pro jeho uplatnění, podstata marketingové koncepce podnikání a nástroje její realizace. Marketingový mix. Marketingová strategie podniku. Specifika marketingu v základních tržních segmentech.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
pracovat efektivně,
odpovídat za vlastní průběžné studium a samovzdělávání,
rozhodovat se a zaměřit se na klíčové cíle studia,
používat analytické a koncepční myšlení při řešení úkolů,
předvést zkušenosti z ústní, psané a technologické komunikace.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci
Specifika marketingu v oblasti služeb
Zákazník - charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
Konkurence - charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
Marketingové postupy ve firemní praxi - výrobková politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - cenová politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - distribuční politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - marketingová komunikace
Marketingový audit
Marketingový výzkum
Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce ..)
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
FREEMANTLE, D.: Bezkonkurenční služby zákazníkům. Praha, Manageent press, 1996
GLANZ, B.: Jak získat věrné zákazníky. Praha, Grada Publishing, 1996
CHALUPSKÝ, V.: Kapitoly z marketingu. VUT Brno, 1994
JANEČKOVÁ, L.: Marketing služeb. Slezská Universita, Karvin 1996
KOTLER, P.: Marketing management. Praha, Victoria Publishing, 1992
KOTLER, P.: Marketing podle Kotlera. Praha, Management Press, 2000
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-M1 magisterský navazující
obor M1-EVM , 1 ročník, letní semestr, povinný
obor M1-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový - Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný mimooborový
obor M-EVM , 2 ročník, letní semestr, povinný - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, letní semestr, povinný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Trh jako ekonomická kategorie a jeho marketingové vymezení, tržní segmentace strategie založené na segmentaci
Specifika marketingu v oblasti služeb
Zákazník - charakteristika jeho očekávání, spokojenost zákazníků
Konkurence - charakteristika konkurenčního prostředí, druhy konkurence, důsledky rozdílného postavení firmy na firemní strategii Porterova analýza konkurenčního prostředí
Marketingové postupy ve firemní praxi - výrobková politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - cenová politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - distribuční politika
Marketingové postupy ve firemní praxi - marketingová komunikace
Marketingový audit
Marketingový výzkum
Soudobé trendy v marketingu (CRM, DM, e-commerce ..)
Cvičení odborného základu
Vyučující / Lektor
Osnova
Úvod do předmětu, seznámení s programem přednášek a cvičení, seznámení s pravidly pro udělení zápočtu, zadání seminárních projektů,
Základy marketingu
Určování velikosti trhu a tržního podílu
Obal; (TEST 1)
Analýza sortimentního kříže
Zavádění výrobků na trh - případová studie
Portfolio analýza
Test cenové citlivosti; (TEST 2)
Prezentace výsledků seminárního projektu
Distribuce
Podpora prodeje a prodejní místo
Případová studie telemarketing