Detail předmětu
Service Sciences
FIT-ISEAk. rok: 2014/2015
Současný ekonomický růst v sektoru služeb v globální ekonomice nemá žádnou paralelu v historii lidstva z pohledu rychlosti a rozsahu migrace pracovních sil. I největší výrobní firmy mohou sledovat dramatický posun na procentech jejich příjmů, které získávají ze služeb. Potřeba inovací v oblasti servisu, jako inhibitoru dalšího ekonomického růstu, stejně jako růst kvality a produktivity, staví služby do pozice, na které ještě nikdy nebyly. Služby si získávají hlavní pozornost v globální konkurenci, speciálně služby vyžadující velkou znalost v oblasti zvyšování výkonnosti. Výzvou pro inovátory v oblasti služeb je multidisciplinární povaha služeb, integrující technologie, ekonomii, sociální vědy a zákaznické inovace. Služby v oblasti IT jsou integrální součástí celého procesu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Být schopen správně reagovat na požadavky a úkoly kladené při poskytování služeb v oblasti IT.
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Osnova přednášek:
- IS/IT outsourcing, pojem "services science"
- Úvod do IT služeb
- Úvod do metodiky ITIL
- Úvod do metodiky COBIT
- Správa událostí
- Správa problémů
- Správa změn
- Správa konfigurací
- Správa kapacit
- Bezpečnostní služby
- Správa dat
- Hodnocení poskytování služeb
- Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
- IS/IT outsourcing, pojem "services science"
- Úvod do IT služeb
- Úvod do metodiky ITIL
- Úvod do metodiky COBIT
- Správa událostí
- Správa problémů
- Správa změn
- Správa konfigurací
- Správa kapacit
- Bezpečnostní služby
- Správa dat
- Hodnocení poskytování služeb
- Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT