Detail předmětu
Tvorba uživatelských rozhraní
FIT-ITUAk. rok: 2014/2015
Rozhraní mezi uživatelem a počítačem, informační propustnost uživatelských rozhraní, různé způsoby implementace rozhraní, historie uživatelských rozhraní, historie nástrojů pro tvorbu aplikací a rozhraní, rozhraní soudobých operačních systémů - Windows, X-Window a jiných, řízení událostmi, prostředky programování aplikací a uživatelských rozhraní, tradiční, objektový a komponentní model rozhraní, prvky rozhraní - tlačítka, listboxy, editační boxy, apod., vlastnosti základních stavebních bloků uživatelských rozhraní, perspektivy tvroby uživatelských rozhraní.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti se naučí hledat si partnery do týmu a řešit týmové projekty. Zdokonalí se v praktickém užívání programátorských a ladících nástrojů jakož i v praktickém užívání programovacích jazyků.
Prerekvizity
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
- Osnova přednášek:
- Úvod, návrh a testování uživatelského rozhraní (Úvod k předmětu a Projekty, Návrh a testování) (Beran)
- Základní principy, programy, vstupy a dialogové boxy ve Windows (Základní principy, Windows, Dialogy, Vstup, Dialog demo C++Builder5/6) (Zemčík)
- Základní principy a využití knihovny Qt ( Qt, příklady) (Mlích)
- Pokročilé nástroje a knihovny pro Windows (WPF, .NET) (Zachariáš)
- Webová rozhraní (Web GUI, demo) (Klicnar)
- X-Window - API a nadstavby, Gtk a trendy (příklady GTK, příklady X-Win) (RedHat)
- Tvorba prvků rozhraní - komponent a aplikace s multithreadingem (Komponenty, Component demo C++Builder5/6) (Zemčík)
Témata přednášek jsou orientační a budou v průběhu semestru aktualizována.
Osnova počítačových cvičení:
Během cvičení budou řešeny drobné úlohy a cvičení budou průběžně bodována.
Při odevzdání podobného řešení bude může být počet bod
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura