Detail předmětu

Marketing a management

FAST-CV64Ak. rok: 2014/2015

Marketing jako podnikatelská filozofie, strategický marketing, analýza trhu, okolí konkurence, SWOT analýza, analýza příležitostí firmy a ohrožení, stanovení cílů podniku, marketingový mix, výrobková politika, distribuční politika, komunikační politika. Principy vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Ústav stavební ekonomiky a řízení (EKR)

Výsledky učení předmětu

Výsledky obsahují jednak všeobecné ukazatele, které slouží k rychlému zhodnocení zakázek a dále detailní zhodnocení nejrůznějších aspektů marketingu ve stavebnictví. Získání širokého spektra znalostí z oblasti marketingu, s orientací na současné pojetí této podnikatelské filosofie ve stavebnictví. Výklad je prokládán příklady firem, které kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na seznámení studentů s řadou pojmů a přístupů, na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností. Znalost schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě.

Prerekvizity

Znalosti principů ekonomiky stavebního podniku.

Korekvizity

Nejsou požadovány

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka probíhá formou přednášek, praktických cvičení a samostudia. Účast na přednáškách je doporučená, na cvičeních povinná.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky pro získání zápočtu:
1. Docházka – Max 1 absence. Jinak nebude v žádném případě udělen zápočet.
2. Seminární práce
• Studenti vytvoří pracovní týmy (cca 2 lidi)
• Pracovní týmy si zvolí téma na které vypracují seminární práci v rozsahu min. 15 stran

Osnovy výuky

1. Úvod do marketingu, základní pojmy
2. SWOT analýza českého stavebnictví a příklady využití
3. Marketingový mix. Strategické rozhodovací procesy uplatňované ve firemní praxi
4-5. Marketingový výzkum – metody a postupy
6-7. Identifikace principů a metod vedení a řízení
8-9. Výkonnost, princip růstu a změny, paradigma
10. Organizace a plánovaní, time management, priority, delegování pravomocí a odpovědnost. Lidské zdroje, budování a přetváření vztahů, vytváření týmů

Učební cíle

Získání schopností pracovat v oblasti distribuční politiky, získávání zakázek a příležitostí ve stavební výrobě. Základní otázky vedení a řízení spolupracovníků ve stavebním podniku.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

Cooper John, Lane Peter: Marketingové plánování. Praha: GRADA Publishing, a.s., 1999. ISBN 80-7169-641-2. (CS)
Horáková Helena: Strategický marketing. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2000. ISBN 80-7169-996-9. (CS)
Kotler Philip: Marketing a management. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6. (CS)
Kotler, Philip: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4. (CS)
Pleskač Jiří, Soukup Leoš: Marketing ve stavebnictví. Praha: GRADA Publishing, a.s., 2001. ISBN 80-247-0052-2. (CS)

Doporučená literatura

Jerome Mc. Carthy, William Perreault, Jr.: Applications in Basic Marketing. IRWIN, Boston, 1995. ISBN-10: 0072521341. (EN)
Jerome Mc. Carthy, William Perreault, Jr.: Basic Marketing - A Global-Managerial Approach. IRWIN, Boston, 1993. ISBN 80-85605-29-5. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program N-K-C-SI magisterský navazující

    obor M , 2 ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program N-P-C-SI magisterský navazující

    obor M , 2 ročník, zimní semestr, volitelný

  • Program N-P-E-SI magisterský navazující

    obor M , 2 ročník, zimní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod do marketingu, základní pojmy
2. SWOT analýza českého stavebnictví a příklady využití
3. Marketingový mix. Strategické rozhodovací procesy uplatňované ve firemní praxi
4-5. Marketingový výzkum – metody a postupy
6-7. Identifikace principů a metod vedení a řízení
8-9. Výkonnost, princip růstu a změny, paradigma
10. Organizace a plánovaní, time management, priority, delegování pravomocí a odpovědnost. Lidské zdroje, budování a přetváření vztahů, vytváření týmů

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Marketing a jeho role v rozvoji podniku
Marketingové plánování
Marketingový výzkum
Trhy organizací a nákupní chování organizací
Marketing ve veřejném sektoru
Metody marketingové komunikace
Distribuční procesy
Marketingové analýzy ve stavebnictví
Marketingové strategie
Méně známá "P" z marketingového mixu