Detail předmětu
Individuální bydlení
FAST-AG52Ak. rok: 2014/2015
Předmět rozšíří znalosti v oblasti rodinného bydlení, které studenti získávají v I. ročníku studia. Naučí je vnímání nejvyšší kvality individuálního bydlení jak z historického pohledu tak z hlediska současného vnímání bydlení. Zároveň zpracovaná dokumentace a analýzy domů vč. rozhovorů s autory i majiteli domů se stávájí součástí katalogu, který pomůže uchovat dokumentaci architektonicky cenných RD 2. polovina 20.století.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Korekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Nástin historického vývoje rodinného bydlení
3. Vývoj RD jako typologického druhu
4. Rodinný dům v architektuře Moderny a funkcionalismu
5. Exkurze
6. Poválečná tvorba
7. RD 60.-70.let
8. Diskuse k rozpracovanosti
9. RD poledního desetiletí 20.stol., odraz politických a společenských změn
10. Současné tendence a aspekty navrhování RD
11. Přednáška předního českého architekta
12. Vystoupení studentů s presentací úkolu
13. Vystoupení studentů s presentací úkolu
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Goryczková, Naděžda a Strakoš, Martin a Šlapeta, Vladimír a Vybíral, Jindřich: Slavné vily Moravskoslezského kraje. Praha: Foibos, 2008. ISBN 978-8087073-09-4. (CS)
Risselada Max: Raumplan versus Plan Libre. Zlín: Archa, 2012. ISBN 978-80-87545-04-1. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Nástin historického vývoje rodinného bydlení
3. Vývoj RD jako typologického druhu
4. Rodinný dům v architektuře Moderny a funkcionalismu
5. Exkurze
6. Poválečná tvorba
7. RD 60.-70.let
8. Diskuse k rozpracovanosti
9. RD poledního desetiletí 20.stol., odraz politických a společenských změn
10. Současné tendence a aspekty navrhování RD
11. Přednáška předního českého architekta
12. Vystoupení studentů s presentací úkolu
13. Vystoupení studentů s presentací úkolu
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Zadání seminární práce: Analýza a dokumentace konkrétního RD nebo vily
3.-4.Práce na zadání semináře v terénu
5. Exkurze
6.-8.Práce na zadání semináře
9. Rozprava nad zadáním
10.Práce na zadání semináře
11.-12. Společná presentace úkolu
13. odevzdání seminární práce