Detail předmětu

Modulový specializovaný ateliér M5

FA-A5Z2Ak. rok: 2015/2016

Ateliérová tvorba je hlavním a nosným prostředkem výuky architektury. Je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Je vedena dialogem pedagoga a studenta nad rozpracovaným projektem. Tématicky odpovídají náplni modulu Architektura města, Modul je vypisován na každý akademický rok a jeho tématem je především tvorba městského obytného prostředí.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

18

Zajišťuje ústav

Ústav navrhování (UN)

Výsledky učení předmětu

Absolvováním předmětu, odevzdáním celého kompletu samostatně vypracovaného projektu nebo teoretické práce, prokáže student všestrannou orientaci v problematice zvoleného tématu svoji připravenost využít získané teoretické a praktické dovednosti dosavadního studia a umí je konceptuálně uplatnit při architektonickém i urbanistickém navrhování.

Prerekvizity

Předpokladem k úspěšnému zvládnutí předmětu je absolvování předmětů předešlého studia, které zvýrazňují logiku a hierarchii nezbytných informací a zkušeností pro práci tvůrčího architekta.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Ateliér může být ukončený, jestliže student, průběžně pracuje na zadání projektu , konzultuje projekt se svým vedoucím práce,specializovanými odborníky z praxe a zástupci veřejné zprávy. Povinně předkládá a prezentuje svou práci na veřejných kritikách v předem stanovených termínech, zadanou práci odevzdá úplnou a v termínu.
Odevzdané práce klasifikuje kolektiv učitelů v systému hodnocení ECTS

Osnovy výuky

Semestr je rozdělen do časových úseků vymezených konání kritických diskusí nad rozpracovaným projektem, kterých se účastní kromě všech studentů a učitelů i pozvaní specialisté.

Učební cíle

Cílem předmětu je na zvoleném tématu samostatnou prací ve formě urbanistické studie nebo teoretické práce /esej, pojednání/ ukázat ve všech významných souvislostech problematiku související s vývojovou fází postindustriálního města /nebo urbanizované krajiny/.Studiem teoretických podkladů a srovnatelných příkladů spolu s hodnocením průzkumů vybrat hlavní problémy související se zadáním, stanovit teoretická východiska alternativ pro vlastní koncept prostorového a funkčního uspořádání. Vybrané řešení vypracovat v odpovídající grafické i digitální podobě s podpůrnou argumentací pro obhájení návrhu, přesvědčivá forma presentace.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Práce na ateliérovém projektu probíhá v délce 13 týdnů formou konzultací pedagoga a studenta. Konzultacím je vyhrazen čas a místo v rozvrhu. Zmeškanou omluvenou výuku je možné nahradit individuálně po dohodě s vedoucím práce.

Základní literatura

Neufert, E.: Navrhování staveb (CS)
Odborné architektonické časopisy (CS)

Doporučená literatura

Soubor norem ČSN, předpisů a vyhlášek k zadanému tématu (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 2 ročník, zimní semestr, povinně volitelný