Detail předmětu

Výpočetní techniky II - 2D modelování

FA-VE2Ak. rok: 2015/2016

Předmět uvádí základní informace v oblasti grafických vektorových editorů a jejich využití při architektonickém projektování. Pokrývá základy 2D počítačové grafiky a praktické využití teoretických znalosti při práci ve vektorovém editoru AutoCAD 2010.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Nabízen zahraničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Student zvládne elektronické zpracování 2D výkresové dokumentace.

Prerekvizity

Studenti ovládají základní práci s PC, práce na internetu, základní znalosti z počítačové grafiky.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Klasifikovaný zápočet - vypracování průběžných úkolů a závěrečné práce.

Osnovy výuky

- úvod do CADu: souřadnice, objekty, prostředí AutoCADu 2010, vlastnosti objektů v AutoCADu (barva, druh a typ čáry atp.)
- geometrické transformace: posun (kopírování), rotace, zrcadlení, změna měřítka; transformace souřadnicového systému
- kreslení základních 2D objektů v AutoCADu
- editace základních 2D objektů v AutoCADu
- šrafy, kóty, texty
- rozvržení a tisk
- bloky
- souhrn
- zadání závěrečné práce

Učební cíle

Cílem předmětu je zvládnutí postupů, které studentům umožní samostatně zpracovat 2D výkresovou dokumentaci.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Průběžné zpracování zadaných úkolů.

Základní literatura

Učební texty lektora

Doporučená literatura

aktuální texty a otevřené přednášky

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program ARCHURB bakalářský

    obor ARCH , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení na počítači

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Vektorové editory, přehled. Prostředí AutoCAD2002.
Kreslení ve 2D, zadávání souřadnic.
Kreslení ve 2D.
Editace ve 2D, uzlová editace.
Uspořádání informací v hladinách, barvy, typy čar.
Práce s bloky.
Šrafování.
Kótování, kótovací styly, editace kót.
Text, textové styly, editace textu. Použití atributů.
Příprava výkresu pro tisk, tisk.
Samostatná práce na projektu.