Detail předmětu

Počítačové modelování - Cinema 4D, Flash

FSI-YPVAk. rok: 2015/2016

V rámci předmětu "Počítačové modelování - Cinema 4D, Flash" jsou vyučovány základy práce s programy Maxon Cinema 4D, Autodesk 3DS Max a Adobe Flash. V rámci výuky Maxon Cinema 4D a Autodesk 3DS Max získají studenti znalosti o tvorbě 3D modelů z polygonových sítí s důrazem na jejich animování a tvorbu vizualizací. Zároveň budou studenti schopni připravit své 3D modely na 3D tisk. Výuka Adobe Flash bude zaměřena na základy animování 2D grafiky a použití scriptovacího jazyka ActionScript pro tvorbu jednoduchých interakcí.
Předmět je inovován s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět "Počítačové modelování - Cinema 4D, Flash" navazuje na předchozí předměty a prohlubuje znalosti studentů v oblasti tvorby 2D, 3D grafiky. Nově se zaměřuje na tvorbu animací. Student je schopný vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci a vizualizaci vlastního 3D návrhu.

Prerekvizity

Předmět navazuje na předměty "Počítačová grafika - Photoshop, Ilustrator, InDesign" a "Počítačové modelování - Rhinoceros 3D". Proto se předpokládá základní práce s 2D a 3D grafikou a uvedenými programy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je základní ovládnutí programů Maxon Cinema 4D, Autodesk 3DS Max a Adobe Flash. Osvojením základů v programech Maxon Cinema 4D a Autodesk 3DS Max získají studenti schopnost prezentovat své 3D návrhy pomocí realistických vizualizačních metod. Dále studenti získají znalosti potřebné pro vytváření 2D objektů, animací a seznámí se s logikou stavby Flash aplikace. Získají velmi stručnou znalost Action Scriptu a budou schopni vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na přednáškách je doporučená. Účast ve cvičeních je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v počítačové laboratoři a pracovat na úkolech a vyčkat konzultace. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu.

Základní literatura

MURDOCK, Kelly. Autodesk 3ds Max 2014 bible: [kompletní průvodce profesionálního grafika]. Indianapolis: Wiley, 2014. ISBN 978-111-8755-143.
3ds Max Help. 3ds Max Help [online]. Autodesk, 2013. Dostupné z: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/16/ENU/3ds-Max-Help/

Doporučená literatura

CALMETTES, Julien Martínez. Best of 3D: virtual product design. Barcelona: Monsa, c2005. ISBN 84-964-2915-6.
GAHAN, Andrew. 3ds Max: výukový průvodce tvorbou postav, vozidel, budov a prostředí. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2491-8.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-PDS , 3 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Maxon Cinema 4D - seznámení s prostředím programu Maxon Cinema 4D, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a objekty
2. Maxon Cinema 4D - vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, polygonové modelování, Hyper NURBS, transformace
3. Maxon Cinema 4D – scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování
4. Maxon Cinema 4D – pokročilé techniky pro fotorealistické renderování s GI, modifikátory, základy keyframe animace
5. Autodesk 3DS Max - seznámení s prostřením programu Autodesk 3DS Max, filosofie práce, založení nového projektu, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a objekty
6. Autodesk 3DS Max - vytváření a hierarchizace objektů, modelování z primitiv, metody polygonového modelování, Mesh Smooth, transformace
7. Autodesk 3DS Max – scéna – environment, světla, kamery, práce s materiály, základy mapování
8. Autodesk 3DS Max - pokročilé techniky pro fotorealistické renderování s GI, modifikátory, základy keyframe animace
9. Adobe Flash - Seznámení s uživatelským prostředím, práce se soubory, hladiny, základní principy práce s grafikou
10. Adobe Flash - editační nástroje pro vytváření vektorové grafiky, práce s textem, transformace a editace objektů, vlastnosti objektů
11. Adobe Flash - práce s časovou osou, tvorba movie clipů, jejich strukturování, symboly, animace, masky, motion tween, shape tween
12. Adobe Flash - práce se zvukem, úvod do programování v Action Scriptu, export
13. Adobe Flash – vzorový projekt elektronického designérského portfolia