Detail předmětu

Počítačová vizualizace - 3DS Max

FSI-YPWAk. rok: 2015/2016

V rámci výuky "Počítačová vizualizace - 3DS Max" jsou prohlubovány znalosti získané z předchozího studia. Studenti se seznámí s prostředím programu Autodesk 3DS Max. V rámci semestrálních projektů budou řešit tvorbu vizualizací, animací a mapovaní textur.

Předmět je vytvořen s podporou projektu OPVK. Projekt Studio digitálního sochařství a nových médií, reg č. CZ.1.07/2.2.00/28.0278 je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět "Počítačová vizualizace - 3DS Max" navazuje na předchozí předměty (v oboru B-PDS) a prohlubuje znalosti studentů v oblasti tvorby 2D, 3D grafiky. Zaměřuje se na tvorbu animací. Student je schopný vytvořit vlastní interaktivní multimediální prezentaci a vizualizaci vlastního 3D návrhu.

Prerekvizity

Předmět navazuje na předměty bakalářského studia "Počítačová grafika - Photoshop, Ilustrator, InDesign", "Počítačové modelování - Rhinoceros 3D" a "Počítačové modelování- Cinema 4D, Flash. Proto se předpokládá základní práce s programy Rhinoceros 3D, Maxon Cinema 4D, Autodesk 3DS Max, Adobe Flash, Illustrator apod.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou cvičení, které je zaměřeno na praktické zvládnutí látky.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičení, odevzdání zadané práce ve stanovených termínech, závěrečný test prokazující znalosti práce s programem a schopnost samostatné práce.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení projektů, pracovních úloh a testu. Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu a rovněž testu nižším než polovinou z maximálního počtu bodů pro danný úkol či pro test je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Cílem předmětu je pokročilé ovládnutí programu Autodesk 3DS Max. Studenti budou schopni vytvářet komplexní polygonické 3D modely, upravovat textury pro jejich mapování, prezentovat své 3D návrhy animováním a pomocí fotorealistických vizualizačních metod. Cílem druhé poloviny předmětu je osvojit si základy filmové postprodukce a seznámit se s nástroji pro editování animací zaměřených na prezentaci designérských návrhů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast na přednáškách je doporučená. Účast ve cvičeních je kontrolovaná. Student je povinen být přítomen v rozvrhem stanovené době v počítačové laboratoři a pracovat na úkolech a vyčkat konzultace. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu.

Základní literatura

Kříž J.: Mistrovství v Autodesk 3ds Max, Computer Press, Brno 2010
Meyer Ch.+T.: Adobe After Effects, Computer Press, Brno 2010
Steen, J., Boardman, T.: Rendering with Mental Ray and 3ds Max, Taylor and Francis, 2009

Doporučená literatura

Kříž J.: Mistrovství v Autodesk 3ds Max, Computer Press, Brno 2010
Meyer Ch.+T.: Adobe After Effects, Computer Press, Brno 2010

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2A-P magisterský navazující

    obor M-PDS , 1 ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

52 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Autodesk 3DS Max, Vray – shrnutí znalostí – základy práce v programu Autodesk 3DS Max, vytváření objektů, práce se scénou
2. Pokročilé modifikátory, kompozitní objekty, Space Warp objekty
3. Patch objekty, NURBS modelování
4. Práce s objekty typu Editable Poly
5. Materiály, zvláštní typy materiálů, multimateriály, shadery
6. Nástroje pro kompozici scény - průhledný stín (Mate shadow), atmosferické efekty, hloubka ostrosti, vlastnosti kamery
7. Renderování v pluginu Vray - metody výpočtu GI, princip vytváření a používání pro plugin specifických materiálů, shaderů, světel a fyzikálně korektních objektů oblohy a kamery, metody výpočtu animací s GI
8. Adobe AfterEffects - seznámení s prostředím programu Adobe AfterEffects, filosofie práce, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a kompozicemi
9. Adobe AfterEffects - založení nového projektu, import stop, práce s hladinami, efekty, maskami, animace jednotlivých prvků
10. Adobe AfterEffects – práce se zvukem, vzorový projekt animované kompozice, export
11. Adobe Premiere - seznámení s prostředím programu Adobe Premiere, filosofie práce, rozvržení hlavních nástrojů, práce se soubory a stopami
12. Adobe Premiere – založení nového projektu, import stop, práce s efekty, přechody, generátory médií, textem
13. Adobe Premiere - práce se zvukem, vzorový projekt prezentační animace, export