Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FSI-0EKAk. rok: 2015/2016
Motivace: V současné době se stává potřeba efektivního využívání energetických zdrojů naprostou prioritou. Jedná se jak o sféru komunální tak průmyslovou. Přitom je třeba objektivní pohled na danou situaci, tzn. je nutné vycházet ze současných možností závislosti na fosilních palivech, ale zároveň maximálně (přitom však realisticky) využívat obnovitelné zdroje energie. Předmět se zavádí zejména za účelem poskytnout schopným studentům a těm, kteří mají zájem, moderní metody založené na koncepčním přístupu, který je umožněn aplikací principů procesního inženýrství na energetické systémy dodávající energii velkým i malým spotřebitelům. Tato jedinečná kombinace se v posledním období velmi osvědčila a aplikuje se u nás i v zahraničí. Autory této koncepce jsou tvůrci tohoto předmětu, kteří se rozhodli předávat své zkušenosti vhodnou formou studentům.Předmět dále poskytne studentům informace, rady a potřebné instrukce pro zpracování kvalitní bakalářské práce, která může být základem budoucí diplomové práce, a to nejen v předmětné oblasti, ale i v obecné rovině. Koncepce předmětu je založena na skutečnosti, že dvoustupňové studium s dosažením titulu Bc. (bakalář) a Ing. (inženýr) dříve neexistovalo a že byla na základě tzv. Boloňské deklarace a příslušného vysokoškolského zákona přijata pouze nová forma studia, aniž se změnila jeho koncepce a obsah. Studium je nadále koncipováno tak, že pouze na základě absolvování celého dvoustupňového (tj. celkem pětiletého) studia lze považovat absolventa za hotového inženýra (rozdíl oproti koncepci bakalářského studia v anglosaských zemích a v jiných - nově vzniklých - oborech, jako jsou např. informatika a informační technologie). Studenti bakalářského studia navíc nemají na zpracování dostatečnou časovou dotaci a vhodné podmínky. Nicméně, jedná se o "pravidla hry" a je nutné z nich extrahovat to pozitivní. Z toho vycházejí i obsah a cíle předmětu.Studenti se seznámí s několika způsoby, jak efektivně a účelně vytvořit bakalářskou práci ve výše uvedených oblastech s další možnou využitelností v následné diplomové práci, a příslušnými formami bakalářské práce. Jedná se zejména o:" Práci přehledovou (tzv. rešeršního charakteru), jejímž výstupem je ucelená charakteristika současného stavu v oblasti dané zvoleným tématem. Toto zadání je vhodné v případě, že posluchač se s danou problematikou teprve seznamuje. Kvalitně zpracovaná práce může sloužit jako úvodní kapitola (tj. "podmnožina") následné diplomové práce. " Práci monotematickou poskytující konkrétní výstupy na základě teoretické činnosti (výpočty, matematické modely, tvorba softwarového systému apod.), experimentální činnosti (experimenty a měření, zpracování naměřených dat a jejich analýza atd.) nebo jejich kombinace. Následná diplomová práce většinou bývá de facto pokračováním práce bakalářské. " Práci na základě zadání z průmyslové praxe (většinou z komerční sféry) nebo zadání, jež je součástí úkolů řešených v rámci národních či mezinárodních projektů a grantů. Zde se předpokládá, že student se dané problematice již jistou dobu věnuje (nejedná se však o pravidlo). Důraz bude kladen na:" Volbu vhodného tématu, která je prioritní." Strukturu práce (úvod, cíle práce, metodika, vlastní jádro práce, diskuze výsledků, závěr)." Práci s podklady a informačními zdroji (literatura, internet, softwarové systémy, ústní sdělení atd.). Zde se rovněž jedná o vyloučení potenciálního plagiátorství." Schopnost prezentovat výsledky práce.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech
obor B-STI , 2 ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova