Detail předmětu

Fundamentals of Marketing

FP-RfmAAk. rok: 2015/2016

Program je zaměřen na rozvoj strategického myšlení a marketingové dovednosti studentů, jakož i na objasnění znalosti vazeb mezi rozhodnutími managementu v různých oblastech podnikového řízení a finančním dopadem těchto rozhodnutí. Výuka proběhne formou simulace trhu za využití špičkové simulační hry The Global Market Place. Tato komplexní manažerskou simulaci jsme poprve nabídli zahraničním studentům v loňském školním roce a protože byla velmi pozitivnně hodnocena, budeme v tomto stylu výuky pokračovat.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Nabízen zahraničním studentům

Všech fakult

Výsledky učení předmětu

Studenti budou obeznámeni s podstatou strategického marketingového řízení, s metodami strategické marketingové analýzy a s principy tvorby a realizace marketingových strategií. Rozvinou schopnosti potřebné pro strategické plánování a realizaci v dynamicky se měnícím tržním prostředí. Pochopí důležitost provázanosti marketingových a finančních rozhodnutí a důležitost poskytovat hodnotu svým zákazníkům.

Prerekvizity

Znalosti základních ekonomických pojmů a teorií.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka probíhá formou kombinací přednášek a cvičení v PC laboratoři, obsahuje výrazné prvky e-learningu, založenou na týmové spolupráci při řešení zadání v souladu s rozvojem tržní situace.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou pracovat v soupeřících týmech. Hodnocení proběhně několika způsoby - základní bude výsledek týmového výkonu dle BSC řízených firem, a hodnocení psaného assignmentu - business plánu.

Osnovy výuky

1. Analýza tržních příležitostí
2. Formulace marketingové strategie
3. Tržní testování
4. Sestavení Business planu
5. Realizace marketingové strategie
6. Vliv rozhodnutí na ukazatele finanční výkonnosti firmy

Učební cíle

Cílem kursu je ověření praktických schopností řídit firmu, nalézt svoje silné stránky, případně slabiny a získat zkušenosti s praktickým využitím metod analýzy informací o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech, s vytvářením a realizací marketingové strategie v globálním měřítku, se způsoby promítnutí marketingových rozhodnutí do finanční situace firmy. Cílem je rovněž ověření schopnosti řešit komplexní rozhodovací problémy s řadou konfliktů mezi příčinami a následky a efektivně zvládat nepříjemné finanční situace. Dílčím cílem je pak procvičení uživatelské návyky při práci s počítači a aplikačním softwarem.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

V průběhu výuky studenti získávají pravidelnou zpětnou vazbu formou dílčích zpráv o vývoji tržní situace a tržního podílu jejich virtuálních firem. Získávané informace mají povahu jednak volně dostupných informací, jednak "placených" informací. Studenti mají k dispozici širokou škálu informací o situaci vlastní firmy, jakož i o situaci na trhu. Tyto informace jim slouží pro určení jejich strategie a pro naplňování této strategie řadou praktických rozhodnutí v oblasti výroby, zásob, tvorby reklamního sdělení, médiaplánu, řízení prodejních sil, tvorby cen a dalších. Významnou formou kontroly v průběhu výuky je pak sestavení Business planu a jeho předložení řídícímu týmu a zejména závěrečný workshop v němž jsou široce diskutovány klíčové kroky a rozhodnutí každého týmu.

Základní literatura

KOTLER, P. Principles of Marketing. 10th edition. Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall, 2004. 661 p. ISBN 0-13-101861-2 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-Z magisterský navazující

    obor MGR-Z , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Cvičení

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor