Detail předmětu
Signály a systémy
FEKT-HSISAk. rok: 2016/2017
Předmět poskytuje úvod to teorie lineárních, časově invariantních spojitých a diskrétních signálů a systémů. Posluchači jsou seznámeni s používanými metodami pro popis a analýzu těchto signálů a systémů jako jsou: časové funkce a řady, frekvenční obrazy, Fourierovy řady, vzorkování, konvoluce, transformace (Laplaceova, Fourierova, Z), diferenciální a diferenční rovnice. Pomocí těchto metod se pak zkoumají základní charakteristiky signálů a systémů jako jsou: linearita, časová invariantnost, kauzalita, stabilita, výkon, aj.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Popsat spojité a diskrétní signály v časové a frekvenční doméně.
Provádět se spojitými a diskrétními signály transformace pomocí Fourierových řad, Fourierovy transformace, Laplaceovy transformace a Z-transformace.
Popsat praktické důsledky a vlastnosti těchto transformací.
Popsat základní vlastnosti LTI spojitých systémů.
Popsat základní vlastnosti LTI diskrétních systémů.
Použít různé metody popisu LTI systémů.
Stanovit odezvu LTI systému na základní a obecné signály.
Určit z popisu LTI systému jeho základní vlastnosti, jako je linearita, časová invariance, kauzalita a stabilita.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
30 bodů za závěrečný projekt.
70 bodů za závěrečnou zkoušku.
Účast na písemné a ústní části je podmíněna udělením zápočtu. Zápočet je udělen za odevzdaný závěrečný projekt, který má nenulové bodové hodnocení.
Osnovy výuky
2. Časová a Laplaceova doména spojitého signálu.
3. Frekvenční a Fourierova doména spojitého signálu.
4. Přenosová funkce a diskretizace spojitého signálu.
5. Časová doména diskrétního signálu.
6. Frekvenční, Fourierova a Z doména diskrétního signálu.
7. Spojitý LTI systém.
8. Přenosová funkce, odezva a diskretizace spojitého LTI systému.
9. Stabilita spojitého LTI systému.
10. Diskrétní LTI systém.
11. Stabilita diskrétního LTI systému.
12. Přenosová funkce a odezva diskrétního LTI systému.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Zařazení předmětu ve studijních plánech