Detail předmětu
Kompozice multimediálních děl 1
FEKT-PKM1Ak. rok: 2016/2017
V rámci předmětu se posluchači seznámí se základními pojmy multimediální kompozice a vytvoří projekt kratšího multimediálního díla, využívajících současných technologií.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolvent předmětu je schopen:
- definovat základní pojmy multimediální kompozice,
- charakterizovat zvukové zdroje a pojem vizuální rovina,
- vytvářet sémantické vztahy v rámci struktury multimediálního díla,
- charakterizovat netradiční zvukové zdroje,
- využít prostředky multimediálního díla – zvukové, vizuální a pohybové.
- definovat základní pojmy multimediální kompozice,
- charakterizovat zvukové zdroje a pojem vizuální rovina,
- vytvářet sémantické vztahy v rámci struktury multimediálního díla,
- charakterizovat netradiční zvukové zdroje,
- využít prostředky multimediálního díla – zvukové, vizuální a pohybové.
Prerekvizity
Jsou požadovány základy práce s počítačem a audio a video technikou.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.
Přednášky mají charakter výkladu podpořeného demonstračními praktickými cvičeními. Účast na přednáškách je doporučená.
Přednášky mají charakter výkladu podpořeného demonstračními praktickými cvičeními. Účast na přednáškách je doporučená.
Způsob a kritéria hodnocení
Hodnocení se řídí Studijním a zkušebním řádem VUT a Směrnicí děkana FEKT doplňující studijní a zkušební řád VUT. Zápočet je udělen za vytvoření kratšího multimediálního projektu.
Osnovy výuky
1.-2. Základní pojmy multimediální kompozice.
3. Zvukové zdroje, vizuální rovina.
4-5. Strukturace díla, sémantické vztahy.
6-9. Stručný přehled netradičních zvukových zdrojů (neobvyklé a vlastnoručně vyráběné hudební nástroje, znějící objekty, předměty s amplifikovaným a procesovaným zvukem, zvuky lidského těla, přírodní a civilizační zvuky atd.).
10.-13. Další možné prostředky multimediálního díla, vizuální (fotografie, video), pohybové atd.
3. Zvukové zdroje, vizuální rovina.
4-5. Strukturace díla, sémantické vztahy.
6-9. Stručný přehled netradičních zvukových zdrojů (neobvyklé a vlastnoručně vyráběné hudební nástroje, znějící objekty, předměty s amplifikovaným a procesovaným zvukem, zvuky lidského těla, přírodní a civilizační zvuky atd.).
10.-13. Další možné prostředky multimediálního díla, vizuální (fotografie, video), pohybové atd.
Učební cíle
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními prostředky pro tvorbu multimediálních děl a tendencemi tohoto uměleckého odvětví.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Formy kontrolované výuky stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Základní literatura
Bláha, I.: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU, Praha, 2006.
Goodman, N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007.
Rataj, M.: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu, AMU, Praha, 2007.
Schellmann, B. a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba, Europa Sobotáles, 2004.
Goodman, N.: Jazyky umění / Nástin teorie symbolů, Academia, 2007.
Rataj, M.: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu, AMU, Praha, 2007.
Schellmann, B. a kol.: Média/ základní pojmy, návrhy, výroba, Europa Sobotáles, 2004.
Zařazení předmětu ve studijních plánech