Detail předmětu
Základy interaktivní počítačové hudby 1
FEKT-PZI1Ak. rok: 2016/2017
Základy akustiky a syntéz potřebné pro tvorbu interaktivní hudby, základy programování počítačové hudby v Pure Data (PD), základy hudební algoritmizace.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
4
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Absolvent předmětu je schopen:
- realizovat interaktivní hudební program v prostředí Pure Data,
- vytvářet v prostředí Pure Data elementární tónové generátory (sinusoida, FM syntéza, kruhový modulátor),
- využít v prostředí Pure Data časovač pro interaktivní hudební programy,
- využít v prostředí Pure Data systém práce se vzorky - pořízení, přehrání,
- vytvářet v prostředí Pure Data základní programovou logiku.
- realizovat interaktivní hudební program v prostředí Pure Data,
- vytvářet v prostředí Pure Data elementární tónové generátory (sinusoida, FM syntéza, kruhový modulátor),
- využít v prostředí Pure Data časovač pro interaktivní hudební programy,
- využít v prostředí Pure Data systém práce se vzorky - pořízení, přehrání,
- vytvářet v prostředí Pure Data základní programovou logiku.
Prerekvizity
Jsou požadovány základy práce na PC a znalost principů hudební elektroniky.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT. Přednášky mají charakter výkladu, cvičení mají charakter práce s programem Pure Data a realizace vlastních projektů v tomto programu. Účast na přednáškách je doporučená, účast na cvičeních je kontrolovaná.
Způsob a kritéria hodnocení
Hodnocení se řídí Studijním a zkušebním řádem VUT a Směrnicí děkana FEKT doplňující studijní a zkušební řád VUT. Zápočet je udělen za vypracování individuálního projektu v prostředí Pure Data.
Osnovy výuky
1.-2. Seznámení s prostředím Pure Data, jeho instalací a základními objekty používanými pro tvorbu interaktivní hudby tzv. "patchů".
3.-5. Elementární základy digitálního zpracování zvuku
6.-8. Tvorba elementárních tónových generátorů (sinusoida, FM syntéza, Kruhový modulátor)
9. Časovač a jeho aplikace
10.-11. Práce se vzorky - pořízení, přehrání, použití objektu "phasor" pro vytvoření akustické smyčky.
12.-13. Základy programové logiky, podmínky, seskupování dat do balíčků.
3.-5. Elementární základy digitálního zpracování zvuku
6.-8. Tvorba elementárních tónových generátorů (sinusoida, FM syntéza, Kruhový modulátor)
9. Časovač a jeho aplikace
10.-11. Práce se vzorky - pořízení, přehrání, použití objektu "phasor" pro vytvoření akustické smyčky.
12.-13. Základy programové logiky, podmínky, seskupování dat do balíčků.
Učební cíle
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy zvukových syntéz a hudební algoritmizace v prostředí Pure Data.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Pro získání zápočtu je nutné zpracovat individuální projekt v prostředí Pure Data. Další formy kontrolované výuky stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.
Základní literatura
Miller Puckette: Theory and Techniques of Electronic Music (EN)
Zimmer, Frank: bang. Pure Data (1. International PD-Convention Graz), Wolke Verlagsges, ISBN: 3936000379. (DE)
Zimmer, Frank: bang. Pure Data (1. International PD-Convention Graz), Wolke Verlagsges, ISBN: 3936000379. (DE)
Zařazení předmětu ve studijních plánech