Detail předmětu
Inženýrská pedagogika a didaktika
FEKT-XIPDAk. rok: 2016/2017
IPD se zabývá v souladu se základy obecné pedagogiky všemi návaznými oblastmi studia a specifikací vlivů technických obsahů a jejich ovlivnění výukovými metodami. Jsou specifikovány cíle výuky a učení ve vyučování odborným předmětům s respektováním jejich hierarchie. Struktura přednášek zohledňuje odbornosti účastníků studia.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Výukové cíle a učební úlohy
3. Učivo, jeho didaktická analýza
4. Strukturování učiva
5. Formy a metody výuky
6. Osobnost učitele
7. Student a měření výsledků jeho výuky
8. Formování osobnosti studenta
9. Projektování výuky
10. Realizace výuky
11. Hodnocení výuky.
12. Dějiny pedagogických systémů.
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Petty, G.: Moderní vyučování, Portál, Praha, 1996
Průcha, J.: Moderní pedagogika, Portál, Praha, 2002
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program BTBIO-A bakalářský
obor A-BTB , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor A-BTB , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program BTBIO-F magisterský navazující
obor F-BTB , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor F-BTB , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-B bakalářský
obor B-SEE , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-TLI , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-EST , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-AMT , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor B-MET , 3 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-M1 magisterský navazující
obor M1-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-TIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-BEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-BEI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-MEL , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-MEL , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EVM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EVM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-KAM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EEN , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-SVE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M1-SVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program AJEI-H bakalářský
obor H-AEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
- Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-EST , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný - Program EEKR-CZV celoživotní vzdělávání (není studentem)
obor ET-CZV , 1 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Výukové cíle a učební úlohy
Učivo, jeho didaktická analýza
Strukturování učiva
Formy a metody výuky
Osobnost učitele
Student a měření výsledků jeho výuky
Formování osobnosti studenta
Projektování výuky
Realizace výuky
Hodnocení výuky a pedagogická praxe