Detail předmětu
Angličtina konverzace
FEKT-XJA3Ak. rok: 2016/2017
- Kurz otevírá možnost vyjadřovat se ke společensko-vědním kontroverznějším tématům, které se běžně vyskytují v médiích, a dát podnět k hlubšímu přemýšlení.
- Smyslem je překonat propast mezi umělou třídní konverzací a přirozenou, živou mluvou, a dát studentům prostor vyjádřit se k věcem, které hýbou společností a týkají se osobní, politické i morální roviny.
- Součástí kurzu jsou studentské prezentace, které obsahují potřebné vstupní informace a slouží jako odrazový můstek k diskuzím.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
- komunikovat s větší jistotou během diskuzí o abstraktnějších tématech
- používat širší slovní zásobu vycházející z diskutovaných témat včetně slangu, frázových sloves a idiomů (věda a technika, náboženství, peníze, zbraně, vesmír, lži, trest smrti, závislosti, umění, přistěhovalectví, rasismus)
- v konverzaci hladce a pečlivě aplikovat běžná gramatická pravidla (časy, vztažné věty, časové a podmínkové věty, trpný rod, způsobová slovesa)
- správně používat přízvuk a intonaci
- vytvořit dobře strukturovanou a přitažlivou prezentaci
- vyjednávat, přesvědčovat, vyjádřit a obhájit svůj názor
Prerekvizity
- používat obecnou slovní zásobu ze všech běžných oblastí (rodina, domov, jídlo, zaměstnání, zdraví a nemoci, cestování, sport, koníčky)
- v konverzaci pečlivě aplikovat gramatická pravidla (časy, vztažné věty, časové a podmínkové věty, trpný rod, způsobová slovesa)
- komunikovat srozumitelně s jistou chybovou tolerancí
- velmi dobře rozumět anglicky vedené hodině
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
prezentace (60 bodů)
Osnovy výuky
SCIENCE AND TECHNOLOGY – WHERE DO WE GO?
Jaká jsou nebezpečí vědecko-technického pokroku? Přispěje věda k zániku nebo k záchraně světa? Které objevy/ vynálezy jsou nejdůležitější? Ovládnou stroje svět?
THE PURSUIT OF HAPPINESS / RELIGION
Co je to (ne)štěstí? Co nás dělá šťastnými? Leží štěstí uvnitř nás nebo mimo nás? Jsou některé národy šťastnější než jiné?
Jaký je náš postoj k náboženství? Potřebujeme Boha?
MONEY - THE ROOT OF ALL EVIL?
Je možný svět bez peněz? Zmizela by chudoba? Jaký by byl svět, ve kterém by všichni měli stejné množství peněz? Jsou peníze opravdu kořenem zla? Jsou bohatí lidé přitažlivější?
NOBODY NEEDS A GUN
Masakry ve školách. Proč muži milují zbraně? Použili byste někdy zbraň? Kdy?
CAR - A DANGEROUS WEAPON?
Ustupujeme my autům, nebo auta ustupují nám? Které státy vyrábějí nejlepší auta? Je auto prodloužením naší osobnosti?
SPACE EXPLORATION - LIVING ON MARS FOREVER?
Je vše ve vesmíru dokonalé? Je vesmírný výzkum důležitý? Je kolonizace vesmíru pro nás nezbytná?
TELLING LIES
Jak moc jsme upřímní? Jsme schopni unést pravdu? Za jakých okolností pravdu raději ukrýt?
DEATH PENALTY
Středověké formy trestu smrti. Trest smrti ano či ne? Oko za oko, zub za zub? Odstrašuje vidina trestu smrti případné zločince? Kolik nevinných lidí umřelo následkem trestu smrti?
NOT MY TYPE
Je kousání nehtů, tenké nohy, nečistá pleť skutečně tím, čemu bychom se měli vyhnout, hledáme-li partnera? Čím se řídíme, hledáme-li?
ADDICTIONS
Alkohol, kouření, drogy, čokoláda, nákupy, fotbal, sex. Na čem jsme závislí? Existují lidé, kteří jsou více náchylní k závislostem?
ART
Co je umění? Mění umění náš způsob myšlení nebo cítění? Jak by vypadal svět bez umění?
BIG BROTHER IS WATCHING
Záleží nám na svobodě? Cítíme se bezpečněji ve společnosti plné sledovacích zařízení? Respektují rodiče a partneři naše soukromí? Je důležitější svoboda nebo bezpečí?
IMMIGRATION AND RACISM
Proč jsme rasisti? Dá se vyhladit rasismus? Jak vnímáme černo-bílá manželství? Jaké jsou (ne)výhody imigrace?
Učební cíle
- začlenit a procvičovat různé řečnické dovednosti, např. vyjednávání, přesvědčování, vyjádření a obhajoba vlastního názoru, prezentace
- pracovat se slovním přízvukem a intonací
- soustavně procvičovat a upevňovat slovní zásobu včetně hovorových výrazů a idiomatických spojení
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Haines, Simon: ADVANCED SKILLS (A resource book of advanced-level skills activities).
MacAndrew, Richard and Martínez, Ron: TABOOS AND ISSUES.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
- Program EEKR-M magisterský navazující
obor M-EST , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EST , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-KAM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-SVE , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-MEL , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EVM , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-EEN , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-TIT , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor M-BEI , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný - Program AUDIO-P magisterský navazující
obor P-AUD , 1 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný
obor P-AUD , 2 ročník, letní semestr, volitelný všeobecný