Detail předmětu
Obchodování a ICT trh
FP-OICTAk. rok: 2016/2017
Předmět poskytuje přehled o činnostech obchodování. Seznamuje studenty s jeho základními operacemi - nákupem a prodejem, přepravou, udržováním zásob, výzkumem a ovlivňováním trhu a poskytováním obchodních služeb. Definuje pojem obchodní kategorie a její význam pro realizaci obchodních činností.Vysvětluje základní formy obchodu a soubor podmínek, ve kterých se obchodování realizuje.Cílem předmětu je objasnit pojem obchod a činnosti spojené s obchodováním. Vysvětlit vztah těchto činností k základním funkcím podniku.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Požadavky na ukončení (procentní váha)
Návrhový list semestrálního projektu 5%
Semestrální týmový projekt 80%
Přednášky (včetně přednášek odborníků z praxe) 15%
Zkouška 100%
Osnovy výuky
Význam a funkce obchodu. Vymezení pojmů v oblasti obchodu. Historie obchodu.
Základní formy obchodu a soubor podmínek, ve kterých se obchod realizuje.
Požadavky obchodování na ICT trzích.
Obchodní kategorie. Prostřednici obchodní činnosti. Zprostředkovatelé obchodních činností.
Obchodování ve vztahu k základním funkcím podniku. Základní subsystémy průmyslového a obchodního podniku.
Charakteristika podnikové funkce nákupu. Objekty a formy nákupu. Řízení nákupu.
Modely nákupního procesu organizací. Klasické modely a modely nákupního procesu konce 20.století.
Marketing nákupního procesu. Výzkum nákupního trhu. Nákupní marketingový mix. Podmínky fungování nákupního marketingu v podniku.
Volba dodavatele. Vytváření dodavatelsko-odběratelských vztahů. Administrativa nákupu a skladování (obchodní faktura, objednávka, kupní smlouva, standardní klasifikace produkce, skladové karty, výdejky, dodací list).
Vývoj prodeje v moderní společnosti. Charakteristika funkce prodeje. Činnosti související s prodejem a jejich řízení.
Organizace prodeje. Varianty prodejního útvaru. Výběr, výcvik a hodnocení prodejců.
Práce prodejce-profesionála. Chování zákazníka během nákupu zboží. Základní prodejní techniky. Prodejní jednání.
Učební cíle
Základní literatura
JOBBER, D., LANCASTER, G. Management prodeje. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2001. 431s. ISBN 80-7226-533-4. (CS)
LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. 1.vyd. Praha: Computer Press. 2004. 170s. ISBN 80-251-0174-6. (CS)
Doporučená literatura
De PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERG, J. Marketingová komunikace. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2003. 581s (16s přílohy). ISBN 80-24- -0254-1. (CS)
TELLIS, G. J. Reklama a podpora prodeje. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. 2000. 620s. ISBN 80-7169-997-7. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech