Detail předmětu
Společenský styk a rétorika
FP-KsopPAk. rok: 2016/2017
Společenský styk a rétorika nabízí základní informace a dovednosti z oblasti etikety, kultury projevu v osobní či písemné formě.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studenti budou znát moderní přístup k prezentacím. Osvojí si základní dovednosti veřejné vystupování.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a znali pravidla etikety.
Prerekvizity
Znalost obchodních typů společností, nástroje managementu, teorie chování firmy, teorie chování spotřebitelů, mezinárodní obchodní zvyklosti.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Výuka probíhá formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů, metodologie dané disciplíny a problémů. Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách.
Způsob a kritéria hodnocení
Zápočet
Znalosti jsou prověřovány zápočtovým testem. Student musí prokázat, že je schopen použít teoretické vědomosti v praxi.
Požadavky na ukončení (váha)
1.Splnění úkolu a odevzdání písemné zprávy v požadovaném rozsahu a formě 5 %
2.Prezentace v požadovaném rozsahu 5%
3.Absolvování zápočtového testu 90%
Znalosti jsou prověřovány zápočtovým testem. Student musí prokázat, že je schopen použít teoretické vědomosti v praxi.
Požadavky na ukončení (váha)
1.Splnění úkolu a odevzdání písemné zprávy v požadovaném rozsahu a formě 5 %
2.Prezentace v požadovaném rozsahu 5%
3.Absolvování zápočtového testu 90%
Osnovy výuky
Rétorika pro manažery I
Rétorika pro manažery II
Technika řeči
Obchodní etiketa I
Obchodní etiketa II
Image manažera a manažerky
Rétorika pro manažery II
Technika řeči
Obchodní etiketa I
Obchodní etiketa II
Image manažera a manažerky
Učební cíle
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy společenského styku, rétoriky, prezentování a získání praktických dovedností v těchto oblastech.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků seminární práce a její následná prezentace před ostatními studenty na cvičeních.
Základní literatura
KOHOUT, J.: Rétorika, Praha 1995, 159 str. ISBN 80-85943-54-9 (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str. (CS)
SAMPSNOVÁ,E.: Jak si vytvořit působivý image. Praha 1996, 135str. (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
13 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
Rétorika pro manažery
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Technika řeči
Etiketa
Image manažera a manažerky
Cvičení
13 hod., povinná
Vyučující / Lektor
Osnova
obsahem cvičení je procvičování přednášených témat.
seznámení s moderními přístupy k prezentacím.
Osvojení si základní dovednosti veřejné vystupování. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a
znalost pravidla etikety - seznamování, oslovování, představování,
stolování, oblékání.
seznámení s moderními přístupy k prezentacím.
Osvojení si základní dovednosti veřejné vystupování. Budou vedeni k tomu, aby dokázali promluvit před publikem a
znalost pravidla etikety - seznamování, oslovování, představování,
stolování, oblékání.