Detail předmětu
Management spolehlivosti a kvality v údržbě
FSI-XMSAk. rok: 2016/2017
Předmět je zaměřen na nejmodernější poznatky ze současného managementu spolehlivosti a kvality v údržbě. Důraz je kladen především na problematiku managementu údržby a kvality a rovněž managementu údržby a financí, dále na výběr politiky údržby dle ekonomického hlediska, výkonost údržby a její hodnocení pomocí provozní spolehlivosti. Student se seznámí i s novými přístupy, jako je třeba využití outsourcingu, insourcingu a benchmarkingu v údržbě. Rovněž jsou probírány otázky reklamace v údržbě a je i věnována pozornost údržbě zaměřené na bezporuchovost a komplexní produktivní údržbě. Je zmíněn management rizik v údržbě a lidský činitel v údržbě. Je také rozebrána počítačová podpora řízení údržby. Výuka předmětu je doplněna cvičením, kde jsou nejdůležitější probíraná témata náležitě na příkladech z průmyslové praxe procvičena. Ve cvičeních je také vedena diskuze k získaným výsledkům a závěrům.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
LEGÁT, V., POŠTA, J., JURČA, V., FLEGL, R. a HRNČÍŘ, P. Systémy managementu jakosti a spolehlivosti v údržbě. 1. vydání. Praha: Česká společnost pro jakost, 2007. 192 s. ISBN 978-80-02-01949-7. (CS)
Doporučená literatura
NYMAN, D. and LEVITT, J. Maintenance Planning, Coordination and Scheduling. Industrial Press Inc., U.S. 2010. 300s. ISBN 978-0831134181. (EN)
RAHEJA, D. Design for Reliability (Quality and Reliability Engineering Series). 1. edition. Wiley. 2012. 336 p. ISBN-13: 978-0470486757. (EN)
SUMMERS, D. Quality Management. 2. edition. Prentice Hall. 2008. 592 p. ISBN-13: 978-0135005101. (EN)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Shrnutí základních poznatků z teorie údržby
3. Vývojové etapy organizace údržby
4. Management údržby a kvalita
5. Management údržby a finance
6. Výběr politiky údržby podle ekonomického kritéria
7. Výkonnost údržby a její hodnocení pomocí provozní spolehlivosti
8. Outsourcing a insourcing údržby, benchmarking v údržbě
9. Reklamace v údržbě
10. Údržba zaměřená na bezporuchovost (RCM)
11. Komplexní produktivní údržba (TPM)
12. Management rizik v údržbě, lidský činitel v údržbě
13. Počítačová podpora řízení údržby
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Shrnutí základních poznatků z teorie spolehlivosti
2. Shrnutí základních poznatků z teorie údržby
3. Management údržby a kvalita
4. Management údržby a finance
5. Výkonnost údržby
6. Údržba zaměřená na bezporuchovost
7. Komplexní produktivní údržba
8. Lidský činitel v údržbě
9. Počítačová podpora řízení údržby, zápočet
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Základní poznatky z teorie spolehlivosti
2. Počítačová podpora řízení údržby
3. Software pro řízení údržby (ukázky možností)
4. Rozbor konkrétního případu z průmyslové praxe