Detail předmětu
Mikroekonomie
FSI-HMI-KAk. rok: 2016/2017
Předmět pojednává o mikroekonomických vztazích a souvislostech, pojmech a nezbytných teoretických základech nutných pro mikroekonomický rozbor problémů, umožňující vytvoření uceleného obrazu vedoucího k racionálnímu chování mikroekonomického subjektu v tržním prostředí. Obsahová náplň předmětu je zaměřena zejména na problematiku chování spotřebitele a firmy v prostředí dokonalé i nedokonalé konkurence. Předmět dále pojednává o problematice výrobních faktorů a produkčních funkcí. V náplni předmětu je také zastoupena oblast státních zásahů z mikroekonomického hlediska.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Požadavkem ke zkoušce je znalost probrané látky a získaný zápočet.
Forma zkoušky je písemná, v případě nerozhodného výsledku ústní.
Písemná část zkoušky max. 100 bodů (cca 4 - 5 příkladů, resp. teoretických otázek).
Výsledek je dán počtem dosažených bodů ze závěrečné písemné zkoušky..
Stupnice pro výslednou klasifikaci:
A: 90 - 100 b.
B: 80 - 89 b.
C: 70 - 79 b.
D: 60 - 69 b.
E: 50 - 59 b.
F: méně než 50 b.
Osnovy výuky
2) Základní tržní mechanismy
3) Chování výrobce - náklady a nabídka
4) Tržní rovnováha a efektivnost
5) Dokonaláa konkurence
6) Nedokonalá konkurence
7) Konkurencece a regulace monopolních struktur
8) Zásahy státu do cen
9) Trhy výrobních faktorů
10) Trhy práce
11) trh půdy
12) Trh kapitálu
13) Mechanismy kapitálových trhů
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
ŠKAPA, S. Mikroekonomie. VUT v Brně, FP 2004. 90 s. ISBN 80-214-2566-0.
xxx
Doporučená literatura
HOLMAN, R. Ekonomie. C.H.Beck 1999. 726 s. ISBN 80-00-686028-1.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Konzultace
Vyučující / Lektor
Osnova
Ekonomické zákonitosti, přehed dějin ekonomických teorií
Trh zboží a služeb
Rovnováha firmy
Trh výrobních faktorů
Rovnováha spotřebitele
Trhy výrobních faktorů