Detail předmětu

Němčina pro obchodní praxi 2

FP-NOP2Ak. rok: 2017/2018

Kurz navazuje na obecný jazyk studovaný na střední škole. Vyžaduje velmi dobrou znalost obecného jazyka minimálně na středně-pokročilé úrovni. Předmět je zaměřen na charakteristické vlastnosti odborné hospodářské komunikace. Poskytuje studentům příslušnou slovní zásobu a dovednosti nezbytné pro komunikaci daného zaměření.

Jazyk výuky

němčina

Počet kreditů

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět je zaměřen na prohloubení jazykových dovedností studentů, které jsou nezbytné pro odbornou komunikaci s použitím relevantní slovní zásoby. Seznámí je se základní ekonomickou terminologií a umožní jim porozumět jednodušším ekonomickým textům.

Prerekvizity

Předmět navazuje na předmět ze zimního semestru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou praktických jazykových cvičení s důrazem na nácvik jazykových dovedností a rozvíjení slovní zásoby. Doplňuje je samostatná práce studentů v elearningovém prostředí moodle.

Způsob a kritéria hodnocení

Udělení zápočtu je podmíněno aktivní účastí ve cvičeních ve smyslu podmínek uvedených ve vymezení kontrolované výuky, splněním úkolů vyplývajících z průběžné kontroly studia a absolvováním zápočtového testu s hodnocením min. 50%.
Písemnou zkouškou prokáže student/ka schopnost porozumění slyšenému a čtenému projevu, schopnost vyjádřit se písemně na zadané téma a znalost gramatických a lexikálních struktur na úrovni B1+ SERR. Ústní zkouškou prokáže schopnost vyjadřovat se ústně na profesní témata formou situačního rozhovoru na úrovni B1+ SERR.
Zkouška má jeden řádný a dva opravné termíny.

Osnovy výuky

1. Verkehrsverbindungen – Bahn, Flugzeug, Bus
2. Orientierung in der Stadt, in der Firma
3. Büro – Büroeinrichtung
4. Unternehmen und Branchen
5. Betriebsalltag – Abteilungen und ihre Aufgaben
6. Sicherheit am Arbeitsplatz
7. Auftragsabwicklung
8. Zahlungsverkehr – Bank und Geld
9. Rechnungswesen - Ermittlungsverfahren
10. Produkt
11. Marketing und Werbung
12. Vertriebswege und Messen
13. Zápočtový test

Učební cíle

Rozvíjení všech jazykových dovedností (poslech, čtení, mluvení, psaní) s důrazem na osvojení terminologie a specifických struktur odborného jazyka, schopnost porozumění odborným hospodářským textům a komunikace o odborných tématech.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Prezence ve cvičení je systematicky kontrolována. Formy nahrazení zameškané výuky stanoví vyučující individuálně.

Základní literatura

M. Hiiemäe - Němčina v obchodní praxi - Handelskontakte, LEDA, 2001, ISBN: 80-85927-77-2 (DE)
Studijní opory:ke kurzu: www.vutbr.cz/elearning (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-EP , 2 ročník, letní semestr, volitelný
    obor BAK-UAD , 2 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program BAK-KME bakalářský

    obor BAK-MME , 2 ročník, letní semestr, volitelný

  • Program MGR magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP , 1 ročník, letní semestr, volitelný
    obor MGR-PFO , 1 ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor