Detail předmětu
Podnikové informační systémy
FP-PISDAk. rok: 2017/2018
Předmět poskytuje přehled o hlavních typech podnikových aplikací, trhu, obchodních modelech dodávky a způsobech jejich využití v oblasti plánování podnikových zdrojů, plánování a řízení výroby, logistiky a dodavatelských řetězců, řízení vztahů se zákazníky a dodavateli, podpory manažerského rozhodování.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Zkouška je klasifikována dle stupnice ECTS.
Požadavky na ukončení: Absolvování zkoušky - 100 %.
Osnovy výuky
1. Podnikové informační systémy, základní terminologie
2. Jak správně rozumět podnikovým informačním systémům
3. Strategie a řízení podnikové informatiky
4. Procesní řízení
5. Životní cyklus IS/ICT projektu
6. Přehled trhu a obchodní modely dodávky podnikových aplikací
7. Plánování a řízení podnikových zdrojů
8. Řízení lidských zdrojů
9. Plánování a řízení výroby
10. Logistika a dodavatelské řetězce
11. Řízení vztahů se zákazníky a dodavateli
12. Manažerské informační systémy
13. ERP systém Microsoft Dynamics NAV
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
POUR, J.; GÁLA, L.; ŠEDIVÁ, Z. Podniková informatika 2. přepracované a aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2615-1 (CS)
SODOMKA, P.; KLČOVÁ, H. Informační systémy v podnikové praxi. 2 aktualizované a rozšířené vydání. Praha : Computer Press, 2010. 500 s. ISBN 978-80-251-2878-7 (CS)
VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Praha : Management Press. 2006. s. 234. ISBN 978-80-85943-40-9 (CS)
Doporučená literatura
MOLNÁR, Z. Efektivnost informačních systémů. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-410-X (CS)
TVRDÍKOVÁ, M. Zavádění a inovace IS ve firmách. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-703-6 (CS)
UČEŇ, P. Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2472-0 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Podnikové informační systémy, základní terminologie
2. Jak správně rozumět podnikovým informačním systémům
3. Strategie a řízení podnikové informatiky
4. Životní cyklus IS/ICT projektu
5. Přehled trhu a obchodní modely dodávky podnikových aplikací
6. Plánování a řízení podnikových zdrojů
7. Řízení lidských zdrojů
8. Plánování a řízení výroby, logistiky a dodavatelských řetězců
9. Řízení vztahů se zákazníky a dodavateli
10. Manažerské informační systémy
Cvičení s počítačovou podporou
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Úvod do systému – základní charakteristika systému a popis modulů, obecné základy práce a orientace v systému - prvky a způsoby ovládání, způsoby hledání, základní funkční klávesy.
2. Práce s filtry – zásady pro filtrování, typy filtrů, rozdíl mezi hledáním a filtrováním, řazení dat, vytvoření uživatele, přiřazení rolí – logika práce uživatelů na bázi rolí.
3. Modul Správa – nastavení obecných informací o společnosti. Modul Správa financí - číselné řady, účetní osnova, nastavení účtování.
4. Modul Správa financí – Finanční deníky – ukázka zaúčtování, Žurnály. Modul Sklad – základní nastavení skladové karty pro další použití, práce s dokladem: Poptávka, Objednávka, Faktura.
5. Modul Sklad – zopakování již probraných znalostí – založení karty zboží, nákup, prodej. Výpočet nákladů na zboží dle FIFO, průměrná cena. Nastavení prodejních cen.
6. Modul Sklad/Nákup – opakování formou komplexního příkladu. Založení několika dodavatelů a zboží a jeho nákup, nastavení informací pro nákup. Náhledy dokladů a jejich zaúčtování. Navigace na prvotní doklad.
7. Modul Sklad/Prodej a MKT - opakování formou komplexního příkladu. Založení několika zákazníků a zboží a jeho nákup a prodej. Fakturační slevy a řádkové slevy. Tvorba nabídky, částečná dodávka a fakturace. Funkce Kopíruj doklad. Provize prodejců.
8. Modul Sklad/Prodej a MKT - Transfer zboží, souhrnný příklad, Tvorba kusovníku.
9. Modul Prodej a MKT – definice CRM, terminologie a jeho oblasti, řízení kontaktů, klasifikace kontaktů, řízení úloh, kampaní, duplikáty, interakce, segmentace.
10. Zpracování zápočtové práce