Detail předmětu
Strategie a řízení obchodu IS/ICT
FP-IsroPAk. rok: 2017/2018
Výuka je zaměřena na podrobný rozbor životního cyklu obchodního případu z pohledu dodavatele i z pohledu zákazníka, včetně fází zahrnujících hodnocení potenciálu, cenotvorbu a přípravu smluvního zajištění obchodního vztahu. Studentům budou na praktických příkladech představeny nejlepší praktiky z obchodní praxe. Výuka bude uskutečňována na základě dlouhodobých výsledků výzkumu českého IS/ICT trhu a bude zahrnovat zkušenosti z poradenských projektů i případových studií.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Osnovy výuky
2. Charakteristika českého IS/ICT trhu a jeho aktuální trendy
3. Hlavní segmenty trhu a jejich podrobný rozbor
4. Strategie a principy segmentace trhu a jejich praktická aplikace
5. Výzkum v průmyslových podnicích ČR a východiska pro řízení obchodu IS/ICT
6. Hlavní typy obchodních transakcí a jejich praktická realizace
7. Životní cyklus obchodního případu z pohledu zákazníka
8. Životní cyklus obchodního případu z pohledu dodavatele
9. Projekty s vysokou přidanou hodnotou pro zákazníka a dodavatele
10. Zásady, znalosti a dovednosti úspěšného obchodníka
11. Zásady pro úspěšnou realizaci výběrových řízení, uzavírání kontraktů a uskutečňování implementačních projektů
12. Servisní služby k IS/ICT
13. Řízení lidských zdrojů se zaměřením na talent management obchodních specialistů IS/ICT
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
DOSKOČIL, R. Metody, techniky a nástroje řízení projektů. Brno: AKADEMICKÉ NAKLADATELSTVÍ CERM, s.r.o., 2013. 165 s. ISBN: 978-80-7204-863-2 (CS)
FIALA, P. Projektové řízení – modely, metody, trendy. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2004. 276 s. ISBN 80-86419-24-X (CS)
Doporučená literatura
LAUDON K. C.; LAUDON J. P. Management information systems. Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey, 07458, 2006. ISBN 0-13-230461-9 (EN)
MOLNÁR, Z. Efektivnost informačních systémů. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-410-X (CS)
UČEŇ, P. Zvyšování výkonnosti firmy na bázi potenciálu zlepšení. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2472-0 (CS)
Zařazení předmětu ve studijních plánech