Detail předmětu

Preparatory Course for CFC

FEKT-CJA1Ak. rok: 2017/2018

Kurs pro velmi pokročilé studenty připravující k mezinárodní zkoušce Cambridge First Certificate a ke všeobecné státní zkoušce z jazyka. Zaměřený na obecnou angličtinu, reálie Velké Británie a USA, poslech audio i video originálních materiálů, konverzaci a psaní esejí, korespondenci apod. Studenti získávají kreditové ohodnocení za úspěšně složenou zkoušku, kterou je možno vykonat po získání zápočtů za zimní i letní semestr,anebo po složení mezinárodní zkoušky FCE na Britské radě (případně za státní všeobecnou zkoušku z angličtiny ). Pozn.: Kurz trvá dva semestry, zahrnuje 4 hodiny výuky týdně.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

8

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Pokročilá schopnost konverzace, psaní esejí, dopisů, životopisu, žádostí, porozumění autentickému poslechu ,čtení neupravených textů.

Prerekvizity

Jsou požadovány znalosti na úrovni středoškolského studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování obsahují domácí přípravu a aktivní studium e-learningu.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti jsou hodnoceni průběžně podle aktivity na seminářích během semestru a na základě výsledků závěrečných písemných
semestrálních testů.

Osnovy výuky

1. Revision of tenses, meaning from context
2. Making comparisons, word formation
3. "like, as", modifiers, intensifiers
4. Countable and uncountable nouns, multiple choice questions
5. Indirect speech, Reporting verbs
6. Certainty and possibility, Passives
7. Relative clauses, Conditionals, Technology
8. Gerunds and infinitives, Phrasal verbs
9. Present and past habit, participle clauses, word formation
10. Obligation, necessity, permission. Phrasal verbs
11. Ability and possibility. Expressions with "mind"
12. "So, such, too, enough", Multiple maching
13. Semestrální test

Učební cíle

Dosáhnout úrovně mezinárodní zkoušky First Cambridge Certificate in English ve všech čtyřech dovednostech, tj. čtení, psaní, poslech a mluvení.Získání faktických znalostí o životě ve Velké Británii a ostatních anglicky mluvících zemích.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění stanoví každoročně aktualizovaná vyhláška garanta předmětu.

Základní literatura

J.and L. Soars: Headway Upper-Intermediate, , 0
Robert O Neill: Success at First Cambridge Certificate, , 0
Robert O´Neill: New Success at First Cambridge Certificate, Oxford University Press, 1997

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program EEKR-BC bakalářský

    obor BC-MET , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-TLI , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-SEE , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-AMT , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný
    obor BC-EST , 2 ročník, zimní semestr, volitelný všeobecný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení jazykové

52 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Lekce1: 'say,tell,talk or speak'?; otázky s 'who';'stop doing vs.stop to do'; slohová práce(argumentace 1); tvoření slov (přeměna slovesa v podstatné jméno)
Lekce2: 'travel,journey,voyage or trip'?; 'may, should,must and will'; spojení podstatných jmen a sloves se slovesy 'give and take'; neformální dopis 1
Lekce3: frázová slovesa; tvoření slov (přídavná jména a příslovce); vyjádření žádosti; formální dopis
Lekce1/2/3: opakování
:Lekce4: malá slova s velkým významem:'few,little' atd.;frázová slovesa s 'take,look and run'; přehled slovesných tvarů
Lekce5: způsob vyjadřování žádosti; frázová slovesa; jazyk užívaný při psaní zpráv
Lekce6: přací věty; popisování filmů; složená slova; vyjadřování stížnosti
Lekce4/5/6: opakování
Lekce7: podmínkové věty; 'fault,mistake,error,defect,blame'; 'still,yet or already'?; vyjadřování názoru
Lekce8: tři typy minulých dějů; 'so or such'?; 'ache or pain'?; 'used to do or be used to doing'?; pořadí přídavných jmen
Lekce9: 'although and despite'; frázová slovesa; 'let or make'?; přídavná jména pro popis charakterových vlastností; psaní článku 1
Lekce/8/9: opakování
Lekce10: srovnávání; vyjádření pocitů; frázová slovesa; neformální dopis 2
Lekce11: struktura otázek; gerundium nebo infinitiv; infinitiv s 'to' nebo bez 'to'; slovesné časy užívané při vyprávění příběhu
Lekce12: 'have something done'; 'lie or lay'?; vazba podstatných jmen se slovesy 'make and do'; psaní žádosti
Lekce10/11/12: opakování
Lekce13: vynechávání vztažných zájmen; slova s různými významy; frázová slovesa; trpný rod; tvoření slov opačného významu za použití předpon
Lekce14:'should have, must have or might have'?; vyřizování korespondence; jak získat informace
Lekce15: 'suggest doing or suggest that...should do'; 'cost,value,expense,price or worth'; předkládání výsledků/psaní zpráv; další způsoby vyjádření budoucnosti; čtyři typy infinitivu
Lekce13/14/15: opakování
Lekce16: mluvení o pocitech a skutečnostech; slova podobného významu; dobré a špatné rady
Lekce17: 'could or managed to'?; dva významy slovesa 'must';různé názory - diskuse; modální slovesa
Lekce18: 'in case and if'; frázová slovesa s 'make'; 'if or whether'?; 'had better/had better not'; vyjadřování informací
Lekce19:'between or among'?; předpony; užívání spojovacích a časových výrazů při vyprávění (psaní)
Lekce20: přehled frázových sloves; popis místa
16/17/18/19/20: souhrnné opakování