Detail předmětu
Marketing
FSI-FMAAk. rok: 2017/2018
Tento předmět je zaměřený na seznámení studentů se soudobými trendy v oblasti marketingové teorie a praxe. Pozornost je věnována charakteristice marketingového mixu a východískům strategického marketingového řízení, to vše se snahou o výraznou orientaci na oblast průmyslového marketingu.
Jazyk výuky
čeština
Počet kreditů
3
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Předmět je orientován na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi. Výrazným rysem je orientace výuky na aktivizační metody (organizace postupu při sestavení seminárních prací, jejich příprava a presentace).
Prerekvizity
Znalosti základních ekonomických pojmů.
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.
Způsob a kritéria hodnocení
V průběhu semestru budou dva písemné testy.
Podmínky pro udělení zápočtu:
- aktivní účast na cvičeních
- odevzdání a prezentace výzkumu - v ústní i písemné formě (struktura a
obsah prezentace bude sdělen v průběhu semestru)
Forma a průběh zkoušky:
Zkouška proběhne písemnou a ústní formou.
Podmínky pro udělení zápočtu:
- aktivní účast na cvičeních
- odevzdání a prezentace výzkumu - v ústní i písemné formě (struktura a
obsah prezentace bude sdělen v průběhu semestru)
Forma a průběh zkoušky:
Zkouška proběhne písemnou a ústní formou.
Osnovy výuky
Východiska marketingové koncepce řízení firem
Podmínky pro uplatnění marketingu
Nástroje marketingového řízení - marketingový mix
CRM
Marketingový výzkum
Příklady úspěšných aplikací marketingových postupů v řízení firem
Podmínky pro uplatnění marketingu
Nástroje marketingového řízení - marketingový mix
CRM
Marketingový výzkum
Příklady úspěšných aplikací marketingových postupů v řízení firem
Učební cíle
Získání znalostí z oblasti marketingu, zejména se zaměřením na soudobá pojetí této podnikatelské filosofie. Výklad vychází z přístupu úspěšných firem, které kladou důraz na uspokojování potřeb zákazníků. Předmět je orientován na zvládnutí marketingové terminologie a na získání přehledu a praktických zkušeností s aplikací poznatků v praxi.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Průběžné hodnocení formou písemných testů a prezentace seminárních prací.
Základní literatura
BUREŠ, I. Marketingově řízená firma. Praha: Management Press, 1992. 101 s. ISBN 80-85603-24-1
SPÁČIL, A. Péče o zákazníky. Co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada Publishing, 2002. 116 s. ISBN 80-247-0514-1
WHITELEY, R. Podnik řízený zákazníkem. Praha: Victoria Publishing, 1993. 231s. ISBN 80-85605-69-4
SPÁČIL, A. Péče o zákazníky. Co od nás zákazník očekává a jak dosáhnout jeho spokojenosti. Praha: Grada Publishing, 2002. 116 s. ISBN 80-247-0514-1
WHITELEY, R. Podnik řízený zákazníkem. Praha: Victoria Publishing, 1993. 231s. ISBN 80-85605-69-4
Doporučená literatura
KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
26 hod., nepovinná
Vyučující / Lektor
Osnova
1. Marketingová koncepce řízení – její obsah a geneze
2. Podmínky pro uplatnění marketingu
3. Prvky marketingového mixu
4. Marketingový výzkum
5. Tvorba a realizace marketingové strategie
2. Podmínky pro uplatnění marketingu
3. Prvky marketingového mixu
4. Marketingový výzkum
5. Tvorba a realizace marketingové strategie